Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det är väl okey att man dricker te och mineralvatten ?

• Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-05-05 20:34:57 följande:
    Kollar ni på Du är vad du äter?? 
    Hej jag kolla på du är vad du äter :) tycker att de är rätt roligt att se på
  • Maddisen80

kaya och yena då vet jag de jag väljer oftast ramlösa eller loka och sen dricker jag oftast grönt te.

idag till frukost åt jag 2 kokta ägg med en burk makrill i tomatsås

• Maddisen80

idag ska jag beställa en kycklingsallad från pizzerian med beasås till middag ,till lunch vet jag inte vad jag ska ha.

• Maddisen80
    mamman i skogen skrev 2011-05-07 20:51:05 följande:

Har idag testat vår "lokala" viltbutik i grannbyn...köpte vildsvinskorv med 84 procent kött utan tillsatser och lite ost i ...OMG im in heaven vilken jäkla go korv.  Ingen käkade file utan vi slogs om korvarna..

Lite annat smått och gott inhandlades också älgfärs (blir bugrare med chevre på den)

rådjur och vildsvin att grilla

och i kylen ligger en meter ölkorv och den var också ngt som föll mig på läppen..ingen bindväv så långt ögat når bara kött och kryddor...gillas skarpt av en i övrigt skeptiker till korv...

Var kul att handla lokalt utan att bli ruinerad också vilket annars tyvärr  brukar höra till. Helt klart humana priser så har ni ngngång vägarna förbi Järna så ta ett stop på "det vilda"

Hej de lät väldigt gott vart bor du då ??? De borde ha en sån butik överallt tycker jag men jag bor i landskrona där har dem inte det  inte vad jag vet
  • Maddisen80

idag ska jag äta köttfärs och wokgrönsaker ikväll till kvällsmål 1 burk makrill i tomatsås

• Maddisen80

jag skulle köpa ett te på en arabaffär för de såg så gott ut de är små kulor man blanda i vatten men de var jättemycket socker i så de blev inte av att jag köpte det.

• Maddisen80
    mamman i skogen skrev 2011-05-08 17:08:31 följande:
    Bor söder om sthlm..Trosa..har gott om viltbutiker och närodlat här. Mycket tack vara antroposoferna som har sitt världssäte i närheten..
    Vilken tur du har som bor där :)
  • Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-05-08 17:25:01 följande:
    Om du byter ut din ostöttande sambo mot en trevlig stöttande jögare så får du också tillgång till bra billigt kött
    Hehe jo de är sant :==)
  • Maddisen80
    mamman i skogen skrev 2011-05-08 17:27:17 följande:
    Ja faktiskt vi bytte Åre (som jag saknar ngt så fruktansvärt ) men det väger upp att bo i ett sommarparadis..
    Jag saknar timrå ibland med
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**