• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Håller med ollebulle, precis så det är. När man är klar eller nästan klar så tycker man att man kan unna sig.
    Men en bulle blir lätt två, en helgdag blir snart till även vardagar, rätt som det är är man tillbaka i gamla vanor igen.

• Boost
    HokusPokus skrev 2012-06-13 10:12:48 följande:
    Nån här som brukar äta Smetana?
    Jag köpte en burk i går och åt halva till mellanmål med några blåbär till. Riktigt gott ju och galet mättande. Jag håller precis på och äter andra halvan till frukost nu.
    Lite dyra kanske men att äta nån gång ibland som lyxfrukost eller mellis funkar de ju som.  

Har aldrig provat. Vad är det för nåt?
  • Boost
    HokusPokus skrev 2012-06-13 10:23:43 följande:
    Naturell syrad grädde står det på burken. Smakar typ som nån blandning av yoghurt och cremefraiche. Fetthalten är på 42%.

Ska prova.
    Jag är såld på Rysk Yoghurt, kan tänka mig att den smakar något liknande. 
  • Boost
    byggd av bomull skrev 2012-06-13 11:59:26 följande:
    Vad roligt att se några till som är i min längd, och dessutom tagit sig i mål Jag startade ju för en och en halv vecka sedan på 66,6 kg till mina 173 cm. Mitt mål är 60 kg, har varit nere på 54 kg tidigare men då var jag inte alls frisk. Jag vet att jag mådde väldigt bra när jag vägde 60 kg

Både igår och idag visade vågen 64,5 så jag har alltså tappat 2 kilo! Väääldigt nöjd och nästan lite orolig att det är någon som luras med mig
    Haha, vad härligt :)!
    Jag hade satt 58 som mål först, men sedan rann det av mig ytterligare och nu står den ganska så stabilt på 55. Kroppen förändras väl en del efter graviditeter :) 
  • Boost

Ja det är ju verkligen konstigt detta med hur kilona sätter sig.
    Jag har en vän som är exakt lika lång som mig, men hon väger 12 kilo mer. Ändå så ser vi lika slanka ut.
    Vet inte var kilona sätter sig och hur det kan skilja så, men det är ju så individuellt och därför är det svårt att jämföra siffror såhär.  

• Boost
    mörlin skrev 2012-06-13 19:36:19 följande:
    Men nu ville jag eg ställa en annan fråga till er.. Hur planerar ni er midsommarmat?? Sill och potatis är en självklar lunch! Vi bruckar ha lite köttbullar och ägghalvor till men inte så mkt mer. Vad kan jag äta av det mer än ägg?? Vad kan jag byta ut de andra sakerna till? Vill verkligen försöka att inte fuska då jag denna helgen mer eller mindre badat i kolhydrater med vin, hotellfrukostar och suchi.. hmm.. hjälp någon?? Obestämd
    Du kan ju äta massor :)
    Sill, köttbullar och ägg. Sallad och sås. Färskpotatisen innehåller inte galet mycket KH, så ett par små kan du äta med gott samvete. 
  • Boost
    banantelefon skrev 2012-06-13 19:46:33 följande:
    Sill innehåller väl ändå en hel del kh, då lagen det ligger in innehåller en himla massa socker?

12 / 100 är väl inte så mycket? Ett par bitar väger ju långt ifrån 100.
  • Boost
    mammelie1891 skrev 2012-06-13 19:46:48 följande:
    Hej hej! Här kommer mammelie igen!
    Jag lämnade tråden för 5-6 veckor sen och gick in på GI pga graviditet. Nu har det konstaterats att min graviditet är ofullständig så jag ska skrapas.
    Så nu börjar jag med lchf igen, imorgon! Oj, vad jag INTE ser fram emot dom första veckorna... men sen, när man väl är inne i det igen är det så värt det!

Beklagar :(

Ja de första veckorna kan vara kämpiga, men tillsammans klarar vi det :)  
  • Boost

9g / 100g var det till och med på sillen.
    Så kolla ordentligt på förpackningen då det verkar skilja en hel del mellan dem. 

• Boost
    Spana skrev 2012-06-13 20:10:34 följande:
    ikväll är jag ätsugen.. :/ 

Givetvis på fel saker. Men får bli lite gröna oliver och ett glas cola zero. 

Men egentligen skulle jag vilja ha en massa lösgodis. Sött, salt, surt, hårt, mjukt, segt och massa choklaaaaad.....     

Nu blev jag sugen på slemmiga gröna grodor och råttor!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**