• stjierna
    Hoppet 3 skrev 2012-05-13 22:53:16 följande:
    Frukost: Äggröra på hur många ägg när man äter fakir? Får man ha kokosfett och grädde i kaffet? Kanske ska börja med de i morgon i såfall.... Vill få inspiration och tips. Ska sova strax
    Ägg innehåller 0,3 KH/st, så ät 2-3 st, kanske? kokosfett är fritt fram, grädde är no no. gör äggmjölk istället och ha i kaffet!
    vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna
    Hoppet 3 skrev 2012-05-13 23:13:14 följande:
    Stijerna:
    Tack. Jag gjorde äggmjölk en annan gång. Kan man skippa smakerna utan att de smakar ägg i kaffet i såfall? Smör är väl oxå ok?
    Jag vet inte. jag gör min äggmjölk på enbart äggula, då jag får klökningar av att tänka att jag dricker äggvita :P jag tycker inte det smakar så fasligt mycket ägg med bara gulan. Jag smaksätter oftast med vanilj, och det tar säkert på bort den lilla uns av ägg som gulan annars smakar.
    smör är okej :) 
  • stjierna

Hoppet3, japp, men förvara den kylt! Och så måste du skaka den innan du dricker (och ev behöva värma upp den lite) då den lätt kan skikta sig..

• stjierna

Callina. Ät normalt nu, "onyttigt" på semestern och kör en vecka fakir när du kommer hem?

• stjierna

Callina. Om du gör äggmjölken på bara äggula så är det inte så farligt. Jag klöks av bara tanken på rå äggvita - hua!!! Men på enbart äggula är det inga problem :D

• stjierna
    TomMon skrev 2012-05-14 15:42:52 följande:
    Hur ska man tänka under jämviktsfasen? Jag tror inte jag vill gå ner mer nu, hur tänker ni då? Jag kommer liksom inte på något jag vill lägga till kosten, har ju lärt mig leva utan tex potatis o ris nu..
    Mer olika grönsaker? Dricka mjölk (om du saknat det), unna dig en färskpotatis eller två ;)
  • stjierna

Hoppet3: enligt livsmedelsverket innehåller bryggt kaffe 0 KH. Räknar matdagboken 100 gr krossade kaffebönor?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**