• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

mörlin skrev 2012-06-13 20:16:03 följande:

Jag har satt en gräns på 5g kh/100g

Beror ju helt på hur mycket man äter av råvaran också, ibland säger KH inte så mycket.
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-13 20:35:01 följande:

får lite ångest ibland. Ska det vara såhär hela livet?

Vad händer när man är nöjd med sin vikt? Ska man lägga till något då? Äter man som nu går man väl ner mer i vikt?

hur gör man??

O nu lägger vi ner godispratet va, trots att det var jag som satte igång det ;) blir galen annars!! haha         

Jag gick ner ytterligare tre kg när jag nådde min målvikt, sen la jag på lite extra KH. Vet inte om jag hade fortsatt ännu mer ner om jag fortsätter äta väldigt strikt.
    Mm, Gott & Blandat! 
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-13 20:43:57 följande:

mähh, sluta frestas nu!! :)

Mer kh, hur mycket och vad lägger du till? Ingen pasta eller så va?  

Marabou apelsinkrokant..

Äter pasta/ris/potatis till middag ett par gånger i veckan. Det är det enda som inte triggar igång mitt sötsug.
    Har försökt unna mig en kaka ibland, men det går inte, då tömmer jag hela burken sen. Bröd och liknande vill jag heller inte äta, inget som jag ens är sugen på.
  • Boost
    mammelie1891 skrev 2012-06-13 20:57:05 följande:
    Jag märkte nu när jag åt "som vanligt igen" att mitt sötsug inte alls triggades som förut. Jag kan lätt ta en kaka och sen är det bra. Eller lite glass. På bröllopet tog jag en kaka av varje sort och en tårtbit och sen va min mage förstörd. Godis har jag knappt ätit alls. Åt ett par nappar här om dagen. Så även om jag äter bröd och pasta så har mitt sötsug hållit sig borta. Så skönt! (kan inte fatta vilka mängder jag åt innan jag började med lchf Förvånad)

Gud vad skönt att kunna ha det så! Önskar att jag också kommer dit en vacker dag :)
    Ja det är skrämmande att tänka tillbaka vad man egentligen stoppade i sig förut, blir lite smått äcklad faktiskt :/ 
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-13 21:11:09 följande:

o herregud vad gott....

hahahaa..
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-13 22:01:19 följande:
    Nutella har vi hemma för det har min käre sambo köpt hem häromdagen. Så varje gång jag öppnar skafferiet så ser jag det

Lyxigt! Jag skulle ha stoppat ner näsan i den typ varje gång då :)
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-13 22:06:18 följande:
    Boost: det är inte långt ifrån kan jag säga dej speciellt när man gör mackor till sonen och där är kvar på kniven
    När jag blir riktigt suget på nåt så luktar jag på grejjerna, stillar suget för det mest faktiskt :)
  • Boost
    PikkuMyy skrev 2012-06-13 22:28:04 följande:
    Va???Så är det inte för mig, så var glad att du har det så! =) Skulle jag stoppa ner näsan i en påse med lösgodis skulle de på nåt magiskt sätt försvinna....*spelar oskyldig* Hittills har jag dock inte ätit mer godis än ett par bitar 70-85% choklad sen jag började med lchf förl ite drygt 3månader sen...Tycker jag är duktigt gjort om man har varit godisråtta hela sitt liv typ.. *skryter* =)
    Haha jag vet, det låter sjukt men det har fungerat de allra flesta gångerna när det är som värst. Aromerna signalerar väl nåt i hjärnan så att mitt behov blir tillfredsställt.
    Men riktigt bra jobbat av dig att inte äta nåt sånt på 3 månader, stort steg! 
  • Boost

Tips till alla som äter Finncrisp. Välj Flatbröd istället, var bara 2.6 (eller 2.7) per skiva istället för 3.7 som Finncrisp innehåller.

• Boost
    huldaskarin skrev 2012-06-14 09:53:48 följande:
    Dessutom är flatbrödet lite större i omfång 

So true och det gillar vi :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**