• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej alla.

Det här slutade tyvärr inte lyckligt. Min vän hittades avliden igår kväll i sin lägenhet, troligt självmord
    Jag har berättat om henne tidigare, den av mina vänner som gjort en gbp och istället för mat börjat missbruka
    alkohol och tabletter. Med en depression i bakgrunden så slutade det alltså illa.

Jag är så satans jävla arg på allt och alla just nu. På läkarna som bara kommer se henne som lyckad statistik ( hon gick ju ner ) och på henne för att hon gjort sina nära så jävla illa...

Dessutom misslyckades jag helt med maten idag. Skitdag.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    sasod skrev 2011-05-09 16:02:22 följande:
    Beklagar verkligen.
    Tack {#emotions_dlg.flower}
    yena89 skrev 2011-05-09 16:18:49 följande:
    Vad tråkigt. Vi får hoppas att hon har det bättre nu iaf.
    Men visst känner man sig sviken. Jag är glad att jag aldrig lyckades med mitt försök, jag vill inte veta hur ledsen alla omkring mig hade blivit.
    Fruktansvärt arg på läkarna kan jag föstå. operera på löpande band för att tjäna pengar och sen skita fullständigt i patienterna. Vet inte om jag tar i för mkt om jag vill kalla dom som agera så massmördare?

<3
    Just nu känns det absolut inte som en överdrift.
    Sedan kan man ju naturligtvis aldrig veta hur det gått utan op, kanske hade det kommit till den här punkten ändå någon gång. Men just nu behöver jag någon att vara arg på och det är lättare att vara det på dem än henne.

Jag är också glad att du inte lyckades {#emotions_dlg.flower}
  • Faile

Tack alla söta rara. Ni är fasen för underbara i den här tråden {#emotions_dlg.flower}

Så, nu ska jag inte belasta tråden med tråkigheter längre. Var bara skönt ändå att få det ur sig till folk som inte är berörda, för alla jag känner upplever samma sorg och ilska, så man försöker på något sätt trösta samtidigt som man själv är så himla ledsen.
    Så det var faktiskt skönt att få ur sig, men nu räcker det för stunden iaf.

Idag misslyckades jag såklart helt med maten. Tänkte göra kycklingsoppa ( alla är dessutom sjuka här hemma ) och ostplättar ( låter godare än vanliga ordet Lembas ), men soppan blev helt grynig och ostplättarna som tråkiga små omeletter bara.
    Trodde det skulle bli en jättebra soppa med grädde, vitkål och kyckling och så mixa allt till en slät, fin soppa. Men nej, blev någon blandning av mos och vatten. God smak, jävligt äcklig konsistens
    Måste man sila soppa eller, har nog aldrig hört att folk brukar göra det?! Eller beror det på vitkålen, kanske inte funkar att mixas?

• Faile
    MamaLucy skrev 2011-05-10 08:14:27 följande:
    Hej igen:)
    behöver lite frukost tips med så lite kolhydrater som möjligt.. Har ätit ägg och skinkrullar med majonäs ett tag nu, men nu mår jag illa bara jag ser skinka och ägg *s* Har nog en liten svacka just nu, mår tok illa när jag ätit mkt fett . urk.... föröker vara ganska strikt just nu och äter inga mjölkprodukter, minimalt med grönsaker. så  idé torka när det gäller maten råder just nu. Hjälp!
    Knäckebröd, tror recept finns i recepttråden med tex makrill på, supergott och var min frukost idag.
  • Faile
    yena89 skrev 2011-05-11 08:36:53 följande:
    Hahah ihh nej usch xD

Men nu beter sig min kropp jätte konstig. Vaknade och hade mensliknande värk. kändes som jag hade fått mens men kände efter (äckelvarning?) och det var bara flytningar. Sen gick ja på toa och då vart det rosa blodblandad flytning. Så har det aldrg varit tidigare. Läste om att många har fått äl-blödning när dom vart med barn men inte annars...för nid-blödning är det ju inte....vet inte vad ja ska tro :(
    Men en nidblödning får man väl när ett befruktat ägg fäster i livmodern, så det borde det ju kunna vara? Inte för att skrämma dig men..
  • Faile
    Denebola skrev 2011-05-11 09:14:11 följande:
    Men fäster det så snabbt då? Om ÄL var igår lär det inte fästa idag väl?
    Jaha, missade att det var så nära ÄL. Nej då verkar det ju inte troligt att det är så.
  • Faile

Gud vad ni skriver, hänger inte alls med idag. Är det någon som skrivit något specifikt till just mig så ber jag om ursäkt, skriv igen i så fall

Nallebjörnis var det väl som undrade över ryggmärgsprov. Jag har gjort ett och det är tyvärr inte alls trevligt, tycker nog det räcker som beskrivning.
    Jag kan dock lugna dig med att det går väldigt fort, så det jobbiga är snabbt avklarat!

• Faile
    Nallebjörnis skrev 2011-05-11 15:18:28 följande:

jag gjorde ett i måndags... hur länge har man den här HEMSKA huvudvärken?? ligger ja ner är det ingen fara men såfort ja gör nåt.. går och kisar el ska hämta nåt att äta blir det helt svart och huvudet bara dunkar :(

jeng skrev 2011-05-11 15:08:57 följande:
    Ja, hon fick göra ett Ryggmärgsprov för ett par dagar sedan, och mår jättedåligt efter det med mycket huvudvärk och illamående! Och ännu inga svar på vad som kan vara fel!

du är guld värd vet du det!! {#emotions_dlg.flower}

Jaha du har redan gjort ett. Alltså förlåt alla, har inte hunnit kolla igenom alla inlägg ordentligt vilket kanske kan vara bra iaf när man ska svara någon så man har helhetsbilden
    Det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, för minns inte att jag på något sätt mådde dåligt efter mitt prov.
  • Faile
    Segelvind skrev 2011-05-11 23:09:46 följande:
    Vet inte om det är någon lchfare vaken....men tänkte bara fråga: hur mycket "vinner man" på att göra frökex istället för att käka en t ex finncrisp? Det är ju 3,6 g kolhydrat i varje finncrisp....men om man tar en motsvarande bit frökex....vad får man i sig då i kolhydratväg?
    Nu vet jag inte om vi menar samma knäcke, men jag gör ju mitt på mandelmjöl, kokosflingor, linfrön och ljusa psylliumfrön.
    Mandeln innehåller 6/100gram och kokosflingorna likaså. Huruvida ägg innehåller kollisar är ju lite omdebatterat, men jag brukar räkna på ca 1,5gr/100gr.

Högt räknat blir det alltså,
    1dl mandelpulver = 2gr
    1dl kokosflingor = 2gr
    ägg 3st = 2,5gr
    Av en sats får jag ut 12 bitar och då blir det alltså knappt 0,5gr kollis per bit.
  • Faile
    Tillalamm skrev 2011-05-12 09:24:08 följande:
    Kan man ju göraSkrattande

Nej, jag tål tyvärr inte ostar heller - inga mejeriprodukter alls, dessvärre. Det är därför jag har så svårt att komma på ngt bra att äta på morgonen.
    Eller göra köttfärslimpa som du skivar upp och fryser in, så är det bara ta som en macka med något gott på
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**