AlexandraViberg skrev 2012-08-22 20:04:12 följande:
Meddela gärna när du kommer fram till varför, jag har väldiga problem och har alltid haft det med att stå emot att äta. Så fort jag får tråkigt så äter jag.. är verkligen inte ett sunt beteende, jag har bara turen att ha bra ämnesomsättning, så har alltid legat på en bra vikt ändå. Men betvivlar ju att kroppen mår bra inuti av allt små skit jag stoppat i mig, i princip dagligen i säkert 10 år :P
Ja det ska jag göra. Kommer nog bolla en hel del här på forumet när jag läser om något spännande. Önskar att kunna forska om ätande i framtiden.
Glass skrev 2012-08-22 20:10:28 följande:
Hur länge har du hållit på med LCHF?
Första veckorna åt jag heeela tiden, var hungrig och sugen konstant. Nästan varje kväll åt jag vispad grädde med kakao och liiite socker i. Sedan köpte jag sötningsmedel och hade i och för varje gång så kunde jag ta mindre och mindre socker.
Sedan la sig det där löjliga suget och jag är nog normalsugen nu, du vet när man är lite extra trött eller på något annat sätt lite låg. Det är då jag blir sugen, och det där sitter ju i hjärnan helt och hållet.
Jag har dock insett att det är sån jag är, jag blir sugen, jag vill äta "fel" saker ibland, så jag gör det, men inte så mycket och inte så ofta.
Har ätit i två, snart tre år. Ätandet på kvällarna kommer och går i perioder liksom. Är inne i en period nu antar jag. Jag kan tillägga att jag är gravid och då är jag inte lika strikt som annars. Eller ganska strikt är jag ändå. Det kanske är så att det lilla extra jag äter triggar mitt sug. Det kan vara svårt att hålla sig ifrån sött nu med då jag ibland tänker att det inte är lika viktigt att hålla sig till en låg nivå på kolisarna då jag är gravid. Den senaste tiden har dock fungerat väldigt bra då en dags fuskande inte leder till mer fuskande.