Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

jag är sugen på något sött vad ska jag äta ???

• Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-12 20:28:15 följande:
    var den dålig kanske? :/
    Ja de kan den ju vara för jag har aldrig blivit så sjuk av köttfärs fan har bott på toa halva dagen .
  • Maddisen80

Jag tycker att avakado och lime blandat är så gott till lax ska nog ha lax imorgon blev sugen på fisk nu :)

• Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-05-13 15:32:38 följande:
    Det låter ju fräscht med lax, avocado och lime.
    Jag ska pallra mig iväg till affären snart och handla något annat än kalkon.
    Jag är så less på köttfärs så tänkte ha lax nu de är ganska billigt
  • Maddisen80
    Kaya skrev 2011-05-13 15:35:56 följande:
    Men himmel vad gott! Det ska jag också köpa, tack för tipset!!!
    Hej varsegod :==)
  • Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-05-13 15:36:58 följande:
    Här är lax asdyrt förutom på ikea, men dit är det långt
    Vi var där för ett tag sen och köpte grejer så då passade jag på att köpa hem ganska mycket lax för att ha i frysen. Kanske ska plocka fram lite lax och köpa avocado, creme fraiche och lime och ha till kvällsmat. Det är ju en väldigt bra idé. Kanske lite smörstekt spenat till.
    Tack för tipset!
    jag köper laxfile i frysen 4 st för 49 kr  min sambo äter inte fisk så får ha den maten för mig själv Varsegod för tipset :=)
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-13 15:38:51 följande:
    Men hur gott lät inte det där då! Åh! Jag har köttfärs uppe som jag måste fixa i kväll. Jag gillar inte köttfärssås utan pasta så jag tror familjen får köttfärssås och jag gör pannbiffar till mig eller så steker jag ägg och bacon

Jag är så in i bängen sugen på choklad, godis. Socker och sånt jag inet ska ha! "Snälla" maken undrade om han skulle stanna vid Godishuset och köpa lite när han ändå skulle till systemet. Så kul ska vi inte ha det så jag hoppas verkligen att han inte stannat och köpt en påse ändå.
    Hej det är ju bra att du kan göra pannbiffar åt dig själv ,jag bruka göra zuchinnipasta till köttfärsåsen .
  • Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-05-13 15:43:58 följande:
    Jag bor ju utomlands i schweiz som inte har någon kust och troligtvis inga egna fiskare. För två laxfiléer får man betala ca 70kr. Kalkonfile/schnitzel är billigast ca 100kr/kg, gris och ko är väldigt dyyyyyrt. Jag hoppas att maken klarar av allt pappersarbete så han får börja jaga snart så kan vi fylla vår lilla frys med gratis hjort eller vad som kan tänkas finnas i skogen
    Hej jasså så du bor i sweiz där ser man vad dyrt det verka vara
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**