• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

jessica.ivarsson skrev 2012-01-09 15:59:08 följande:
    hej!

jag börjar me Lchf idag och är nybörjare... jag undrar hur snabbt ni gått ner i vikt? och hur mkt? jag har en övervikt på 20 kg och äter så här nu för att bli av med ett hemskt socker coh kolhydrats beroende..

ngn mer som är socker beroende som äter lchf?? hjälper det??  
    jag hade ett galet sockerberoende och det är som bortblåst nu. Tog ca en vecka sen var det helt väck. underbart! :)
  • rednose
    Postis skrev 2012-01-10 17:18:11 följande:
    Kålgryta eller kålpudding. Mums!
    koldolmar. :)
  • rednose
    Ellaria skrev 2012-01-10 19:20:59 följande:
    Viktnedgången jag fått genom LCHF har fått mig att ha orken att träna dessutom! Har EA Sports Active till wiiet och körde ett pass igår och ett idag, + yoga på morgonen och 50 situps. Känner knappt igen mig själv, har alltid varit så himla lat.
    kalas ju! Skit i sit-ups dock, de ger ändå inget. Kör på med plankan så får du platt magge
  • rednose
    sininen skrev 2012-01-10 19:51:20 följande:
    Jag är glada tanten. Jag har nått mitt första delmål och är för första gången på jättelänge normalviktig.

För att jag ska verkligen fortsätta vara duktig så har vi beställt en matkasse hem till dörren med LCHF-recept och idag kom första kassen. Skitbra när jag jobbar och inte orkar planera och handla en massa.  
    Whohoo! Grattis, bra jobbat! :)
  • rednose
    Ellaria skrev 2012-01-10 21:24:53 följande:
    Är det sån när man står på tårna och underarmarna? Hur länge ska man göra det och hur många gånger ungefär?
    kör en test och se hur länge du orkar. Gör sen om det tre ggr med en minut emellan. Sen kan du öka succesivt när du känner dig starkare. tänk att du utmanar dig själv på sista repetitionen så ökar du kapaciteten. :)
  • rednose
    organa skrev 2012-01-11 02:18:19 följande:
    Jag är i valet och kvalet och skulle gärna ha lite input. Jag slutade äta LCHF för att jag tappade  vikt då jag tappade matlusten, har nu ätit upp mig till vikten jag låg på innan som jag är nöjd med (med hjälp av massor av kolhydrater). Det har inneburit att jag igen fått hemska problem med svullen mage, mår illa, tycker mig ha mer migrän osv. Men vad ska man göra? Det är nästan som att kolhydraterna slår på hungern och fett av. Ofta kan jag äta mat jag tycker är hemskt god men skulle jag sluta när jag är "nöjd" skulle det vara efter väldigt lite (sen kan jag fortsätta ändå efter bara för att det är gott, men uppenbarligen blir det för lite slutändan). Jag har aldrig varit väldigt underviktig eller så men jag trivs bra med min vikt och blir för tunn när jag går ner, alltid varit viktstabil innan på annan kost och var det även under sommaren och början av hösten på LCHF. LCHF ska ju vara viktnormaliserande? Nu har det istället blivit att det är två vågskålar, ena med det som får mig att må bra fysiskt och andra med att slippa tänka på vad jag äter. Hur skulle ni ha gjort?
    LCHF är väl bara viktnormaliserande om man faktiskt äter? Du skriver ju att du tappade vikt eftersom du tappade matlusten? Jag skulle tro att om du bara äter så behöver du inte vara orolig. Du kan ju tex istället för bröd och pasta alltid äta en god sallad till maten? kanske lite nötter i? yoghurt och bär till frukost så får du ju upp kolhydraterna utan att maten är speciellt fet, om det är det som gör att du tappar matlusten?
  • rednose
    Hanniz skrev 2012-01-11 08:21:15 följande:
    Är chokladmousse den "bästa" LCHF-desserten?

Ska ha gäster till helgen och tänkte göra en efterrätt som jsg också kan äta lite av. OM jag vill, just nu känner jsg faktiskt inget direkt sug :)
    jag brukar servera vispgrädde med ryssyoghurt och åkerbär eller hjortron. Asgott! :)
  • rednose

alltså seriöst, nån som tittar på 2an, 3an eller 4an nu? Har alla kanaler gått ihop om att skrämma folk för fett och förespråka lightpsrodukter och kolhydrater???
    Superskinny vs superduperfat eller vad det heter måste ju vara jordens dummaste program... Usch så irriterad man blir! Om fetma var ett problem innan hur fan ska det nu då bli? 

• rednose
    Linda5 skrev 2012-01-11 18:17:51 följande:
    Ingen som vet??
    skit i att fritera och baka i ugnen istället. pensla med smör!
  • rednose
    astro skrev 2012-01-11 18:31:33 följande:
    Åh wow, måste testa!
    japp gört!
    Vi gör alltid vår jul-brie så. Mumma! :) 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**