• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Folk skrev 2012-06-22 20:03:36 följande:
    Jag mår precis likadant som när jag åt normalkost. Kanske känns lite bättre när man inte har de 3 extra kilona men samtidigt vet jag inte om det är värt att hålla på att krångla med lchf för 3 kg. Väger nu 61 och skulle vilja väga 55.
    Tränar du något?
  • Boost
    Buscemi skrev 2012-06-22 21:04:21 följande:
    Eller så struntar du i dieter och äter förnuftigt. Lite av allt förrutom grönsaker (det kan man äta mycket av) Mycket vatten. 
    Kombinerat med träning så lovar jag resultat. 

Vad ska pulverdiet göra? Du går ner x antal kg som du sen går upp när du börjar äta igen. För du tänker väl inte leva på pulver resten av ditt liv? 

Håller helt med!
    Byt även ut powerwalk mot konditionsträning istället.  
  • Boost
    Folk skrev 2012-06-22 21:41:44 följande:
    Ska kuta imorgon och på söndag och känna hur det känns....

Det ger ju betydligt mer för kroppen när du får upp lite puls.
    Powerwalk är väl inte så effektivt i och med att du snart är i mål!? 
  • Boost
    Folk skrev 2012-06-22 21:49:36 följande:

Nä det är det väl inte...vet inte varför jag backat så....tränat löpning 3 x5 km per vecka tidigare....bara tappat sugen... Haft mitt barn mycket och inte kunnat träna....rädd att sätta igång nu när jag kan...ser bara framför mig hur jag tar slut i spåret och aldrig mer återvänder. Optimistisk man kan vara så här på kvällskvisten

Haha eller hur, sluta va så jäkla positiv Flört
    Börja lugnt och sätt upp ett schema, variera så att du inte tappar motivationen.
    Intervaller är ju toppen för kroppen!
    Ladda ner någon bra app så att du kan jämföra dina rundor och tävla mot dig själv.
    You can do it!    
  • Boost
    Folk skrev 2012-06-22 22:07:33 följande:

Har bara padda och ingen ajfåån. Blir lite tungt, för att inte säga löjligt, att kuta med den under armen imorgon innan frukost 5 km. Då får du fasen gå in och peppa mig sen !! Hur går det / har det gått för dig? Hade du viktminskning som mål med lchf?

Jag ska boosta dig till max :)!
    Åh padda, länge sen man såg en sån ;)

Gått kanon för mig. Hade viktminskning som mål med lchf och har nått målet.
    Nu efter har jag försökt lägga in lite mer kolhydrater för att anpassa mig bättre till resten av familjen. Men det triggar igång sötsuget nåt så brutalt, så håller mig till så lite kolhydrater som möjligt så ofta som möjligt.    
  • Boost

Folk: Uppohoppa!! Klockan är halv åtta och det är dags för 5 km jogging!

• Boost
    Folk skrev 2012-06-23 10:33:00 följande:

I'm back. Jag dog inte !!! Efter ca 1/3 del tänkte jag att det var kört, började ta slut men fortsatte springa....sprang hela vägen runt! Så nöjd. Ny tur imorgon! Tusen tack för peppningen! Guld värt!!!!!!

Absolut, jag kan bli din personliga slavdrivare, sägs vara ganska duktig på det Flört

Meeeen grymt jobbat!!! Blev det 5 km?
    Kör intervallträning sen när du fått upp flåset lite.
    Spring en bit, jogga sen en bit. Upprepa. För mig känns det som den formen ger allra bäst träning.
  • Boost
    Folk skrev 2012-06-23 13:29:47 följande:

Tror attslingan är typ 4,8. Sprang lite hit och dit på parkeringen för att få ihop de sista 200 Ja du får vara min PT-S - personal trainer Slavdrivare Ska testa intervall längre fram. Lovat grannen PW idag så extra poäng tycker jag Bra frulle oxå med bacon, äggröra och lite ost. Kaffe med en skvätt grädde. Hade du svårt med de sista kilona? Hur mycket har du loosat totalt?

PW också, pluspoäng till dig. Nu ska du se att detta sätter fart på kroppen!

11 kg var min resa på. De första 5 gick smidigt, sedan stod jag still några veckor (började då träna). Sedan gick resterande också hyfsat bra med hjälp av strikt lchf kost.

Tycker också lchf pastan funkar fint. Gör man den riktigt tunn så är det både gott och mättande. 
  • Boost
    Folk skrev 2012-06-24 10:04:34 följande:

Ja ja ja, suck. Fattat galoppen... Minus 1 kg på vågen efter morgonens löptur. Jäklar vad effektivt....alltså minus 1 kg på 2 dagar. Men idag var det tungt. Funderade 4 ggr på att börja gå istället för att springa....men bet ihop och slog av på takten lite istället vilket bara resulterade i 30 sek mer på tiden jämfört med igår. Acceptabelt! Nu ägg och bacon! Boot - tack för boost

Meeeen bra där tjejen!! Du ser vad effektivt det är :)
    No more bara PW för dig :)!
    Glöm inte bort att ha vilodagar också så att kroppen hinner återhämta sig!

Strikt LCHF för mig var att strypa kolhydraterna så mycket som möjligt än vad jag körde när jag började med LCHFn.
    Inga Finncrisp, mindre mejerier, valde grönsaker med minst KH i (ingen tomat, gul/röd paprika ex).
    Det som dock hade mest effekt på mig tror jag var att jag började äta enbart två ggr per dag.
  • Boost
    DunklaRum skrev 2012-06-24 20:20:22 följande:
    Jag måste ju bara skriva här nu när jag faktiskt har hoppat på LCHF igen!
    Det var härifrån jag fick en hel del inspiration till att komma igång ordentligt, efter att ha tappat 41 kilo på sex månader så blev jag för obsessed och tillslut blev allt för mycket, nu har jag gått upp en del, men har kört LCHF en vecka.

Här har ni bildbevis på min viktnedgång;

www.fruarnalyrehed.com

:) Tack alla som skriver i denna tråden, ni fick mig att hoppa upp på hästen igen! 
    Men jisses vilken förvandling! Satans så bra jobbat.
    Härligt att se bilder och verkligen få se skillnaden.

Ja jag blir mållös av sådana saker, men stort grattis och grymt jobbat!! :) 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**