Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Åt vanlig tomtegröt idag med kanel o socker. Blev så besviken. Var inge gott jue! =)

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Vi ska ut o äta med ett par grannar på nyår! =)

• LokesMammi

Vägde mig inte idag, men ska om jag kommer ihåg väga mig imorgon.
    Var på stan idag o kolla efter nyårsblåsa. Handlar så sällan klänning o ville göra det nu. Finns ju inga klänningar! Sur blev jag. Bidde ist en gråsvart kjol, tajt i str xs!!!! Wohoo!!!! Provade en grå tröja i str M. Var vääääääääldigt stor! Va skönt det känns. Jag är pytteliten igen. =)
    Väger allt mellan 52-55kg så inte så konstigt kanske! =)

• LokesMammi

Jag nyårsfin! =) Gått upp i vikt nu när man fuskat en del, men inget som märks då man kunde köpa xs kjol. =) Äta upp allt gottgott i huset sen på't igen! =)

• LokesMammi
    Såphia skrev 2013-01-01 17:01:48 följande:
    Lokes mammi: vad fin du är!

tack =)
    Tessa606 skrev 2013-01-01 19:58:06 följande:
    Lokes mammi: Snyggt!
    tack =)
    Jag1977 skrev 2013-01-01 21:51:00 följande:
    Lokesmammi: fin du är!!
    tack! =)

Känner mig inte fin, känner mig fortfarande som jag gjorde när jag vägde 20kg mer! Undrar när hjärnan ska fatta. Tror den aldrig kommer o göra det. JAg hör mitt ex's ord i huvudet o kommer nog alltid o göra det, oavsett hur smal jag är. Lite jobbigt!   

• LokesMammi
    Linda5 skrev 2013-01-01 22:56:10 följande:
    Du måste höra våra röster iställer. Du är smart, snygg och oslagbar. Hör det istället. Mental träning :)
    Jag försöker! =) Alla i min omgivning säger samma sak. Gäller o träna hjärnan. Säga åt den att spegelbilden inte ljuger! =)
    Tack! =)
  • LokesMammi

Korvstroganoff till middag idag. Men äckligt när såsen skär sig o lägger sig ovanpå. Nån som vet varför den gör det? Händer ofta. Blä.
  • LokesMammi
    standby skrev 2013-01-08 17:25:33 följande:
    Träningskort för 13 månader framåt inhandlat! Nu återstår att se till att det blir väl använt också ;)

Jag köpte ett träningskort i februari förra året. inte tränat sen april! :/
  • LokesMammi

Usch, det har blivit helt fel att äta typ varje dag hur länge som helst! Usch!

Dags o börja med en detoxing snart! Nån som har bra tips? 

• LokesMammi
    standby skrev 2013-01-11 20:50:44 följande:
    Ovan skulle ha varit min efter-bild, med komplementterande före-bild men dottern har raderat alla bilder jag tog precis när jag körde igång med LCHF.... Korkade jag som bara hade dem i kameran och inte hade laddat över.

Hade varit kul att ha bilder sen då, eftersom jag själv har mkt svårt att se stor skillnad på min kropp, trots att jag gått ner 15 kg. Med 2 konkreta bilder är ju jämförelsen lättare.

Någon mer som känner så? Att man inser att man gått ner en del, märker att man kan ha mkt mindre storlekar i kläder men ÄNDÅ så ser jag så stor ut i mina egna ögon när jag ser mig i spegeln...     

Jättefin kropp! Finare mage än mig o jag har bara ett barn! =) Min tjockis mage kommer aldrig o försvinna. Men "håller in" den varje dag..........
    Jag tog ingen före bild. Ville inte fota mig alls. Såg hemsk ut tyckte jag. Inte ens sambon fick fota mig efter förlossningen. Ångrar båda två nu.............. Att man inte tänker framåt.......usch.

Gick upp 15 kg med sonen, gick ner dom. Gick upp sen igen efteråt, har nu gått nr över 20kg.............

Min spegel ljuger för mig. Den säger att jag är jättesmal, men det är jag inte. Men eftersom jag kunde köpa en kort kjol i stl xs så måste jag vara smal så.......
    Som jag sagt innan här så måste jag intala hjärnan att jag är smal "innan det går för långt"! :/  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**