• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

P28 skrev 2011-03-26 16:28:22 följande:
    Tack Linda! Sjävklart har jag inte kesella hemma... har CF, Turkisk yoghurt och philadelphia. Vet du om något av det kan fungera?
    jag vet att några i tråden bakat på CF, själv inbillar jag mig att det skulle bli lite syrligt, som en bismak. jag hade nog testat med Philly utrört i lite vatten, så blir det ungefär samma vätskemängd. Eller kanske en extra slurk grädde.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    MadeleineW skrev 2011-03-26 16:48:54 följande:
    Hur sjutton gör man för att hålla sig under 15g per dag?
    Vi äter rätt mycket grönsaker till maten. Ska man inte äta så mycket grönsaker?
    Vi har mycket grädde, majonnäs och grönsaker. Ingen mjölk eller fil. Bär nästan dagligen. Om man ska hålla sig till strikt, vad ska man mer undvika förutom liksom jamen, pasta, potatis, bröd, frukt och så..
    Frukost: 2 ägg med en klick majjo, te med kokosfett
    Lunch: kött av valfritt slag, kryddsmör, 200 gram broccoli
    Middag: lchf-pannkakor med några lingon utrörda i sukrin. En klick vispad grädde 
    Kväll: 1 pones med ost&Bregott.

Till exempel. 
  • Linda1976
    helene306 skrev 2011-03-26 18:09:18 följande:
    Jag är i en svacka. Upplevelsen i provhytten igår har nog gjort att jag deppat ihop. Plus att vågen gått upp TROTs att jag skött mig Tröståt godis igår och det blev samma idag. Jag bara tryckte i mig, helt sanslöst! Jag mår illa fortfarande, känner mig äcklad och det är fan äckligt! Jag lär ju inte få beach-kroppen efter detta svullande men jag ledsnade och nu får jag försöka komma tillbaka på rätt köl igen.

*drar en salva svordomar*
    Vi kan ta på oss varsin dumstrut. Idag har jag ätit..... håll i er! SALT&VINEGAR-chips och B&Jglass. Jag vet ju hur jävelsuselt jag kommer att må imorgon, jag har skött mig så himla länge! Imorgon kör jag en liten omstart, sommartid är det också. Ska försöka köra någorlunda strikt fr o m imorgon til 31e maj. 1 juni fyller jag år!
  • Linda1976

Välkommen tillbaka! {#emotions_dlg.flower}

• Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-03-26 20:33:39 följande:
    Jag åt en glutenfri kebabpizza idag har inte ätit pizza på länge och har druckit en cider palla inte mer cider. imorgon blir de lchf igen
    Men det verkar ju som du "fuskar" flera ggr /v? Är det inte inte pizza är det kinamat eller nåt annat?

OT: Nu är tråden Läst 111111 gånger. hihi  
  • Linda1976
    Sofiaochjonas skrev 2011-03-27 11:56:52 följande:
    Är det någon som vet hur mycket kolhydrater en pones innehåller? =) Gjorde dom imorse till frukost och dom blev jättegoda! Blev dock lite osäker jag såg att pofiber innehöll 12/100.
    Gör du 6 st /sats så blir det ca 2,5 gram på en st. Jag gör oftast 8-9/sats och då blir det runt 1,8 eller nåt.

En hel paket pofiber innehåller 125 gram så det är ju väldigt lätt! 
  • Linda1976
    nassu skrev 2011-03-27 19:05:15 följande:
    Japp, de var det verkligen. Orkade inte ens mycket. Men sååå gott. Kan liksom inte fatta att de där pizzabottnet kan bli så lyckat för det e så lite ingredienser!
    vad är det för variant på botten du använder?
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-03-27 19:17:15 följande:
    Hemkommen från kalas. Nån sa att hon har bytt ut godis mot mörk choklad, för mörk choklad i små mängder är nyttigt för kroppen. Värdarna gapskrattar. "Det finns massor som är nyttigare att äta. morötter tex" Nej sa jag, jag tycker inte att morötter är speciellt nyttigt. "Varför?" Snabba kolhydrater säger jag, "Så fan heller, snabba kolhydrater my ass!" Jaså? vad är det då frågar jag. Får inget svar istället så får jag höra att "Sånt där vill jag inte höra ett ord om. kolhydrater hit och dit. det är bara bull. Håll tyst!"

Finfint. Behöver jag förklara att jag klädde på mina ungar och åkte därifrån rätt så snabbt? 
    Men morötter innehåller ju 8 gram kolhydrater/100 gram, så så himla onyttigt kanske det inte är? Även om du undviker det, så kan man ju inte generellt säga att morötter är ett onyttigt livsmedel. Men värden behöver ju inte vara otrevlig för det
  • Linda1976

*hej omstarts-måndag*

-och hej tråden!  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**