• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

My05 skrev 2013-04-23 10:46:50 följande:
    Hej på er! Jag har ätit lchf kost i 8 dagar Jag äter ca 20g kolhydrater om dagen ibland lite mindre. Jag har sedan tre dagar ont i nacken är stel som 17. Har druckit vatten med salt och köpt mineralvatten men det hjälper inte. Har förmodligen tappat 4 liter vätska alldeles för snabbt. Vet inte riktigt vad jag ska göra.. :( Mår i övrigt väldigt bra yrseln försvann i helgen

Hur mår du i övrigt? Just ont/stel i nacken ska man alltid vara observant på då det kan vara tecken på hjärnhinneinflammation. Så om du också har feber kan det nog vara lämpligt att kolla med sjukvårdsrådgivningen.
  • standby
    Ninis skrev 2013-04-23 11:52:24 följande:
    Tjohooo! Röntgensvaret har kommit! Det är oförändrat, så nu har de kopplat bort droppet, har fått fragminspruta och i morgon vid lunchtid får jag åka hem!!!!

Härligt med bra nyheter Ninis!
  • standby

ICAs ekologiska kokosflingor har varit felmärkta med avseende på kh-innehåll tidigare så det kan nog vara värt att kolla upp.

• standby

Jag vet att det stått tidigare i tråden. Trodde annars det kanske gick att hitta på ICAs sida. Men ej säker.
    Hur som helst är säkerligen inte ICAs ekologiska högre än någon annan, men kanske inte supermkt lägre än andra heller :)

• standby
    rödnos skrev 2013-04-27 17:33:59 följande:
    När var det? Jag köpte igår för jag såg att det var så lågt... kan man inte lita på det då alltså?
    Detta hittade jag:
    Felmärkt kokos ICA I love eco
    För ett tag sedan skrev Sofia ett inlägg om olika kolhydratsmängder i kokos från olika företag. Att det skiljer nästa 10 gram känns ju nästan omöjligt? Vi fick då en kommentar som sa att detta skulle vara en felmärkning men har inte kollat upp det själva. Idag tog jag tag i och ringde till ICA:s konsumentkontakt. Det visade sig att Karolina hade helt rätt, det rör sig om en felmärkning. Det korrekta kolhydratsinnehållet i ICA:s ekologiska kokos är 7,3 gram kolhydrater per 100 gram. Om man jämför med ICA:s vanliga, icke-ekologiska rivna kokos så ska kolhydratsinnehållet i den vara 6,4 per 100 gram. Den ekologiska varianten innehåller alltså mer kolisar än den vanliga. Sen är ju ekologiskt bra på andra sätt och det är inte så jättestor skillnad mellan ekologisk och vanlig men det är stor skillnad på 1,5 gram och 7,3 gram!
    Enligt Laila, som hon jag pratade med hette, så ska detta regleras när man trycker nya påsar. Man kan ju fundera över hur länge en vara får vara felmärkt? Nu i efterhand när jag googlar lite inser jag att det verkar som att så varit fallet i flera år? Det känns lite som att ICA rider på LCHF-vågen därför inte har bytt ut sina förpackningar..?
    / Jonna

http://nejtillkolhydrater.se/2012/august/felmarkt-kokos-ica-i-love-eco.html
  • standby

Ninis- i just detta fall ska ju Ica ha verifierat att påsen faktiskt var felmärkt men jag har bara läst på nätet och det är ju inte alltid sanningen :D

• standby

2 dagars total carb-frenzy. Tillbaka till det vettiga ätandet imorgon.
    Men onekligen var både tunnbrödssnurror med skagen samt "riktig" smörgåstårta galet gott.

• standby

Grattis rödnos!
    Jag kan konstigt nog ha mina ringar oavsett om jag går upp/ner 20 kg. Antar det inte sätter sig på fingrarna på mig :P.
    Har haft ett par rätt liberala veckor men det känns som om det ligger på en ok nivå. Barnen är SÅ tjafsiga nu så jag orkar inte fokusera på att vara superstrikt.

• standby

Fontana har börjat sälja en liten keramikform med fetaost i. På den är det soltorkade + peperoni. Man kör i ugnen och det smakar GRYMT gott! :)

• standby
    rödnos skrev 2013-05-23 23:27:19 följande:
    Hej alla!Jag kuggade polisfystesterna... Mitt %~>$*% bäcken pallade inte och jag gjorde en farmor i löpspåret och fick bryta...Jaja, bättre tränad nästa gång! Hur som helst!Min älskade ringmärkte vän fyller år på lördag och jag och dottern ska bara jordgubbstårta. Tänker mig en med jordgubbsmousse, lite grädde på och färska ovanpå.Funderar dock på botten... Kan man göra nåt med typ mandelmjöl, kokos, fiberhusk och ägg kanske? Nån som har nåt gottit recept på botten?Sen undrar jag oxå om någon ny tillkommit som oxå helammar på LCHF.

Heja dig att du ens var där! Du tar det på nästa försök :)
    Hanniz skrev 2013-05-24 12:41:57 följande:
    Köpte färsk grön sparris idag. Något tips på vad jag kan göra med den?

Jag tycker det är galet gott att koka lite lätt, smälta smör på och salta lite. Annars att skära halloumistavar, linda runt bacon och sen köra på grillen/i ugnen är inte fel heller.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**