**Den stora feta LCHF-tråden**
Spana: det är inte farligt, men vill du åt en viktnedgång så kan det stanna upp av fusk och ta några dagar innan man kommer in i den igen :)
Spana: det är inte farligt, men vill du åt en viktnedgång så kan det stanna upp av fusk och ta några dagar innan man kommer in i den igen :)
Hoppet 3: så har jag också, mitt är kopplat till mens och äl då jag får en "tomhetskänsla" som kroppen vill fylla med mat, mat, mat! ;)
Jag är såååå sötsugen!!
Iaf, dagens mat:
Frukost: kaffe m kokosfett, 2 ölkorvar och en bit Cambozola
Lunch: kyckling tandoori m blomkålsris
Mellanmål: kaffe (m liiiite mjölk!) och en yttepytteliten bit lchf-chokladkaka (knappt ens 0,5 dl)
Kvällsmat: smörstekt lchfbröd med stekt ägg
Jag är mätt men så sugen på något sött, som sagt ;)
Spana: ja, alltså. Mitt tips är att läsa på vad kolhydrater tillför kroppen och hur kroppen reagerar på kolhydrater, fett och protein :) en raketblodsockerhöjning är ju aldrig bra, tex. men sånt kan du kanske redan?
Glass: skåpet ovanför kylen :)
Glass: oh yrs! Fast det skåpet håller typ 23-24 grader så mitt brukar vara halvsmält :P
Haha, jag började morgonen med big time FAIL - magnum-glass (jävlar i havet vad god!!!!)! Allt glassprat här gjorde mig sååå sugen så när jag skulle hanfla grädde till mamma kunde jag inte stå emot suget ;)
Jag gissar att mitt KH-intag är toppat för idag då :P
Tiiitti: en bra matdag för mig är följande
Frukost: 2 ägg, 1/2 paket bacon, kaffe m kokosfett
Lunch: kyckling/fisk med smörsås och lite ärtor/spenat/sparris
Mellanmål: kaffe m kokosfett, en bit ost och ev en ölkorv
Kvällsmat: något kött (typ köttbullar/biff/fläskfilé) med grönsaker (vitkål/blomkål/broccoli) och gräddsås
:)
Niinis: har du bantat genom svältdieter förut? Isåfall kan det vara svaret! Då kan man förvänta sig en viktnedgång på minst 0,2 kg/vecka. 1 kg på 5 veckor är ju 0,2!
LCHF är ingen quick fix, det tar tid! Att det ändå märktes så mycket som en storlek på dig tycker jag du ska vara toknöjd med! Ät annars LCHF för att du mår bra o slipper sötsuget av det - så kommer viktnedgången på köpet! :)
Jag börjar också tro att LCHF bara passar vissa...