• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-06-26 10:06:10 följande:
    Boost: 178 enligt passet, men jag tror att 175 är mer korrrekt.

Skånetös: för att om jag enbart får äta kött, fisk o smör så tycker jag att det är självplågeri. Det är inte värt några kilon att bara få äta så begränsat. Och det sociala livet ska vi ju inte tala om på en så strikt diet. Och alla brister av ämnen i kroppen efter en månad. Nej, då är jag i ärlighetens namn mycket hellre överviktig.

Helt rätt, inte meningen att plåga sig själv så.
    Har du gått till läkarn och tagit upp detta? Tagit olika prover och så? 
  • Boost
    Ninis skrev 2012-06-26 12:52:55 följande:

Jag skulle rekommendera att lägga in styrketräning i dina träningspass. Om du bara kör konditionsträning blir inte förbränningen maximal. Ju mer muskler, ju mer förbränner du.

Det går alldeles utmärkt att köra enbart kondition vid en viktminskning.
    Styrketräning kan man lägga in i ett senare skede sen för att stärka kroppen. Men det är inget fel med att bara köra kondition, förbränningen maxas ändå och muskler byggs även vid enbart kondition.
  • Boost
    Ninis skrev 2012-06-26 13:37:44 följande:

Jag håller nog inte med. Fick det rådet av min PT och för mig har det hjälpt att köra både styrka och kondition.

Alla har ju sina egna metoder, men i och med att sambon själv är PT så litar jag på hans kunskaper.
  • Boost
    Folk skrev 2012-06-26 19:59:40 följande:
    Boost, försökte inboxa dig en sak men det gick ju inte .

Inboxa dig nu, kom det fram?
  • Boost
    jenniekk skrev 2012-06-27 10:30:23 följande:
    Det här med kaffe tycker jag är svårt, dricker vanligtvis kaffe med mjölk vilket jag inte kan fortsätta med antar jag? Måste jag dricka svart kaffe? Obestämd     
    Mjölk innehåller massa KH. Vissa tar grädde i kaffet istället.
  • Boost
    Blå droppe skrev 2012-06-27 10:37:43 följande:
    Läste precis aftonbladet,tydligen är denna metod skadlig...tänkte ni ville veta

Nja, gå in och läs artikeln istället så står det inte alls så.
    Håller med Aftonbladet, för mycket rött kött är skadligt. Men detta är ingen "röd kött diet", ingen köttdiet överhuvudtaget faktiskt. 
  • Boost
    Catox9 skrev 2012-06-27 18:17:50 följande:
    Kan någon säga vilka mängder man ska äta till en vanlig måltid..Eller funkar det inte på det viset?
    Imorse åt jag tre (!) kokta ägg och ett paket bacon, kanske 4msk majjo till äggen. Dricker vatten till varje måltid.

Lunchen blev två kycklingklubbor eller vad de nu kallas för, de såg så ynkliga ut därför tog jag två, till det aioli och grönsallad.

Nu till middag åt jag egenkryddad tacoköttfärs, tacosås, riven ost, gräddfil, gurka och ca 100g gul paprika.
    Sen hade jag en bit cambozola, vet inte exakt mängd kanske 80g..?

Jag klarar mig ganska bra på dagarna tycker jag med maten men till middagen blir det alltid mer på något vis...
    Hjälp?           

Hur länge har du ätit med LCHF?
    Om du går ner så visar det ju att du äter bra just nu för din kropp.
    Jag tror det är vanligt att äta lite för mycket i början innan man vänjer sig, portioner minskar efterhand.

Jag tycker dock att frukosten låter väldigt stor. Ett helt paket bacon är väldigt mycket. Kom ihåg att bara för att man "får" äta sådana saker, betyder inte att man "måste" äta det. Skulle sänka till ett halvt paket till att börja med, även minska på majonnäsen lite.

Annars så ser det bra ut tycker jag.
    Gul paprika byts med fördel ut till grön om du äter så pass mycket av den, det tjänar du många kolhydrater på. 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-27 18:56:59 följande:
    Vi har köpt kinekt här hemma och igår körde vi sport-bowling, boxning, löpning osv, och jäklar vilken träningsvärk jag har idag!!
    En bra investering för figuren kanske?

I know what you're talking about :)
    Har Wii och det ger en hel del träning om man så vill.
    Basket ger fin träning till vaderna och boxning jobbar bort gäddhänget :)  
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-27 20:53:08 följande:
    Fuskar ni ibland?

I så fall hur ofta och vad brukar ni "unna" er då?

Eller är ni duktiga hela tiden? :)       
    Under den period då min viktminskning pågick fuskade jag ytterst sällan.
    Nu när jag är i mål unnar jag mig saker lite till och från sålänge det inte påverkar kroppen.
  • Boost
    skjuter illa skrev 2012-06-27 21:19:38 följande:
    Denna gången tänker jag därför tillåta mig själv en frukt då o då. Kanske inte varje dag men varannan - var tredje dag. Jag tänker oxå att jag ska äta mer grönsaker än de 20 gr tillåtna. Min fråga är: hur fungerar det med viktminskningen om jag äter frukt oftare än rekommenderat + mer grönsaker (då tänker jag mest sallad, gott o enkelt så här i grilltider)? Fungerar det inte alls då? Kanske går jag snarare upp i vikt?

Tack på förhand!

Är det mer än 20 gram kolhydrater du menar att du ska äta?

Gränsen för viktminskning gällande kolhydrater är högst individuell. Vissa behöver äta väldigt få medans andra kan äta betydligt mer.
    Så det finns inget svar på om du kommer att gå upp i vikt om du äter frukt några gånger i veckan plus lite mer än 20 gram kolhydrater. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**