Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Prinsessanz skrev 2011-03-01 15:24:50 följande:
    Maddisen80,dessutom hjälper LCHF mot våra ångestproblem mm,har du märkt det???
    jag är mycket stabilare när jag äter LCHF.
    Jo jag är gladare tycker jag , även min sambo tycker  att jag är gladare
  • Maddisen80
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 15:25:59 följande:
    samma här,han slipper mina anfall...
    Jo samma här ,jag var lättiritterad förut för ingenting men de är jag inte längre
  • Maddisen80
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-01 16:05:52 följande:
    Älgfärs är ganska mager väl? Jag föredrar fläskfärs, har alltid gjort det.

Vi har massor av chilipulver, paprikapulver, några jalapeños och någon tsk sambal i vår köttfärssås. De som kommer på besök och får smaka brukar bli lite röda i fejjan ibland. Annars tar vi vad som finns, tomat, champinjoner, lök och vitlök förstås.
    Hej jo älgfärs är  mager har jag för mig , fläskfärs är godare håller med
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-03-01 15:25:45 följande:
    Här blir det rostbiff och någon sås. Vilken vet jag inte än. Till det några oliver och kanske lite sallad.
    Maddisen80 skrev 2011-03-01 15:12:31 följande:
    Ja man kanske ska äta köttfärsås och grönsaker, men hur gör ni köttfärssåsen ,jag får aldrig någon smak på den spelar ingen roll hur mycket jag kryddar.
    Jag bryner köttfärs, i med en finhackad gul lök, på med grädde, i med tomatpuré (smakar mig fram) ev. ½-1 kalvbuljongtärning. Sen kryddar jag med paprika, vit- och svartpeppar och ev. lite salt. Den går hem här Innan lchf kryddade jag till förbannelse, ändå blev det aldrig gott. Nu kryddar jag ytterst sparsamt i all mat måste jag erkänna.

Angående målvikt: Jag vill ner till 60 kg och har 7 kg dit men hur jag ser ut vid den vikten vet jag inte. Jag får se längs vägen hur jag känner. Kanske stannar jag innan? Vad jag vet är att jag säkert inte kommer vara nöjd. Jag har alltid haft kraftiga, dallriga överarmar (gädhänget ni vet ), kraftiga lår, "stor" rumpa och "fet" mage. Inte ens när jag tränade 4 gånger/vecka var jag nöjd med min kropp. Så, nöjd kommer jag aldrig bli men jag gillar min kropp på ett annat sätt nu. Visst är den sladdrigare, dallrigare, mjukare och större men jag har fått 2 härliga barn och kommer aldrig bli trådsmal för det har jag aldrig varit. Jag gillar vad min kropp klarar, det den har gått igenom. Jag gillar att mina axelmuskler börjar tonas fram, sakta men säkert och jag tränar ingenting (om nu inte bebislyft á 11 kg räknas? ) Jag kan bli mindre men aldrig få någon modellform. Tack och lov vill inte maken ha det heller Nu är jag på någon platå som jag varit på i några veckor. Jag pendlar mellan 67-67,5. Trist men ja, allt har ju sin tid Det spelar ingen roll om jag drastiskt drar in på kollisarna heller. Jag går inte ner. Eller jo, jag har kommit ner till 66,8 men att passera de siffrorna verkar fullkomligt omöjligt. Gah! Men, jag ser lchf mer och mer som mitt sätt att äta. Går jag ner så blir jag självklart men nu när jag mår så bra så finner jag mig i att vikten står still. En vacker dag händer det säkert något på vågen också. Ibland upplever jag kroppen mindre, speciellt när jag provade ett par finbyxor och de hade världens gällivarehäng! Det är nästan så att jag får lägga undan de byxorna.
    Hej tackså mycket för tipset om hur du gör köttfärssås de ska jag testa med bulljong de har jag aldrig provat . Jag tål inte laktosfri grädde så går de bra med sojagrädde?
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-03-01 16:30:02 följande:
    Är du allergisk mot mjölkprotein?
    hej japp de är jag ;( läkaren blev helt chockad när han tog blodprov för han säger de är oftast barn som är allergisk mot de.
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-03-01 16:36:27 följande:
    Synd, för då blir ju lchf lite mer begränsande. Å andra sidan är det ju lättare att gå ner i vikt (oftast) om man skippar mejeri.

Generellt sett så råder jag till att satsa på Havremjölk istället för soja. (kolla här www.oatly.se/Vara-produkter/Products/Oatly-iM.../) 

Havre är betydligt nyttigare än soja - som jag anser är rent av ohälsosamt. kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadI... 
    Jo quatly har ju braa produkter så de kan man ju ta istället
  • Maddisen80
    Ziggystardust skrev 2011-03-02 08:43:55 följande:
    Mina morotsmuffins borde gå utmärkt att göra i en rund tårtform istället. Tänkte testadet själv nu när jag fyller år! Receptet finns här: minlchf.blogspot.com/

Hej de ser väldigt smarrigt ut tycker jag :)
  • Maddisen80
    stolla skrev 2011-03-02 07:26:53 följande:

Där jag bor finns en hamburgerresturang, Sibylla, och den är helt okej. Sen finns det typ 4 pizzerior, helt sjukt att dom kan gå runt. Tycker folk borde vara less på äckliga pizzor. Ett fik där det finns en salladsbuffe, funkar rätt så bra. Bara att be dom skippa pasta och sen ösa på med skinka, räkor, kyckling, nötter och extra dressing.

I närmaste stad finns Max och donken och då föredrar både jag och mina barn Max. Mer varierat utbud och fräschare. Sen jag började på lchf har jag inte varit dit, men burgaren i salladsblad ska testas nästa gång jag är där.

I helgen är vi bortbjudna på middag. Tycker ni att det är okej att fråga vad det blir för mat för att ev kunna föbereda sig på bästa sätt hur jag ska undvika kollisar?

När mina vänner beställer pizza beställer jag kebabsallad eller kycklingsallad :))
  • Maddisen80
    Majlo skrev 2011-03-02 11:21:28 följande:
    Vi ska gå på Robert Gustavsson på Lördag och även restaurang, min mamma har  valt Tonys Restaurang  www.tonysrestaurang.se/

Man måste väl bara kunna be att inte få någon potatis utan lite mer grönsaker istället om man väljer en varmrätt??

De är klart att du kommer att få om du säger till annars går dem inte med på de får du bara peta bort potatisen .
  • Maddisen80

Om ni ska vara borta vi säger från 13.00 -15.30 vad kan man ta med sig och äta då  på springande fot ?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**