MrsMurphy skrev 2011-02-25 14:58:12 följande:
Misslyckades katastrofalt med pluggandet idag. Fastnade helt i Matrevolutionen och nu är den utläst, men vilken bok!
Jag kommer förvandlas till en riktig tjatmaja beträffande denna. Ni som hänger här i tråden ni måste som sagt var läsa den på studs! Fast jag egentligen redan läst allt detta så blev helheten nu att detta känns som det absolut lättaste och bästa alternativet ever!
Jag läste högt för maken idag om att cdon hade rea på Matrevolutionen och hintade lite snyggt att jag fyller snart. Diskreta maken satte sig direkt och la en beställning så snart har jag mitt ex också

sevila skrev 2011-02-25 15:02:17 följande:
Hmm
Till lunch åt jag en salladsblandning med lite chreme fraiche lite rökt kalkon gröna oliver, lite feta ost blandat i olivolja och lite brieost och ett kokt ägg,, det var jättegott men efter att jag hade fått i mig hälften orkade jag knappt med resten och nu mår jag föfärligt illa,, och det var några timmar sen nu men illamåendet vill ej bort jag tror inte jag får i mig något mer under dagen jag känner mig lite äcklad vet ej varför, kan det vara fettet?
Jag bör nämna att jag har hårdbantat innan jag började med lchf och har ätit väldigt små portioner.
Men hur får jag bort detta illamåendet? :(
Att må illa i början är inget ovanligt. Det är omställningsbesvär men ack så tråkiga. Det kan vara en kombination av ökat fettintag och minskat kolhydratsintag. Din kropp har ungefär som kolhydratsabstinens. Mår du mycket illa kanske du ska öka på lite kolhydratsintag och sen trappa ner när du känner att du kan.