• MrsQuitaz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Underbara ungar skrev 2011-03-05 15:39:08 följande:
    Mina pones va liksom svampiga, inget motstånd alls o så smaken av kesella slog igenom massor. 
    Det va inte gott...

Ska prova sesambröd också, sen ger jag upp brödet...  
    Jag håller med, dem är vidriga!
  • MrsQuitaz
    Linda1976 skrev 2011-03-05 16:48:33 följande:
    Idag har jag ställts inför 2 utmaningar! Vi fick för oss att köra till Alingsås för att tja... titta på lite nytt! På vägen dit skulle vi köpa lördagsgodis, samt godis inför 6årskalaset. Trodde det skulle vara jättejobbigt, men det var inte ens så att det vattnades i munnen...

I Alingsås så tog vi en shoppingrunda och skulle sen fika. Vi landade på Espresso House. Sambo och dotter moffsade i sig varsin jättemuffins med 4 sorters choklad. Jag? Jag beställde en räkmacka (men handskalade räkor) och åt räkorna, det ½ ägget och gurkskivorna... Tyvärr var majjoröran helt nerpressad i brödet Men jag åt inga kakor iaf!!

Väl hemma krävde dottern pasta Carbonara och hon och sambon åt det, och jag gjorde en fläskpannkaka till mig!

Fan vad jag är duktig!!  
    Good for you!

Här hemma äts det godis idag, och varje lördag. Jag är faktiskt sugen på det även om jag tidigare inte varit så förtjust i just lösgodis.
  • MrsQuitaz
    Linda1976 skrev 2011-03-05 16:55:56 följande:
    Ja, jag ska ju inte hyckla  - det hade varit SÅÅÅ lätt att smaka en bit. Men jag vet vart det leder. Till en HEL påse. Och ½ påsen chips som just nu ligger i skåpet och är helt ointressant.
    Ja det leder verkligen till mer och mer och mer. Maken köpte två maxi på sar med chips igår, min absoluta favorit. Jag smakade inte en enda bit. Jag har inte haft något "förbjudet" i munnen på 4 hela veckor, är mäkta stolt!
  • MrsQuitaz

Just det, jag vill ha shitakinudlar (stavning) men vet inte vart jag ska få tag på det. Är det någon som vet? Bor i gbg. Och OLWs mandlar hittar jag heller ingenstans, vart kan jag hitta dem?

• MrsQuitaz

Jag bor i göteborg.

Fick tag på OLWs mandlar idag. Dem är över förväntan, jag kommer äta upp dem på 2 dagar =(.

• MrsQuitaz
    karilee73 skrev 2011-03-07 10:09:49 följande:
    Tyckte också ponsen blev bättre med extra ägget och mindre bakpulver.Tog heller inga brödkryddor, men lite solrosfrön. Blev kanon.

Grålle: bountyn blev underbar. Det blev 15 st med 1,3 kolisar per st. Klart mkt godare än chokladbollarna. Vill du ha recept så säg till.
    Jag tar gärna ditt recept på bounty, jag älskar det godiset =)
  • MrsQuitaz
    Lyckligamamman skrev 2011-03-09 19:58:00 följande:
    Det blev en paniklösning til middag, hann inte styra upp mat innan det var dags att dra iväg med grabbarna på träning, så vi fick köra inom Donken på vägen hem. Jag tuggade i mig en Big Tasty utan bröd...bukfylla, inget annat.

Nu får det bli en stor kopp te och kanske ett finncrisp med massa bregott och ost, känner mig inte mätt. men först ska jag få fyra barn i säng. Maken jobbar, så jag får ta det själv Obestämd.

I morgon bitti ska jag på jobbintervju Förvånad, har inte hunnit tänka ett dugg på det, vill förbereda mig mentalt, styra upp kläder osv.....det blir väl en sömnlös natt....
    Lycka till imorgon, jag ska också på arbetsintervju =)
  • MrsQuitaz

Jag har några vänner över på middag ikväll men vet inte vad jag ska laga. Tog fram grytbitar ur frysen men jag vet inte vad jag ska göra av dem. Har någon ett gott fett recept?

Jag har inte vägt mig på snart 2 veckor. Min våg är ute på vift och samtidigt som det känns bra är jag nyfiken att se vad den visar. Jag vet ju att jag minst gått ner 10 kg på dessa 4 veckor men om det hänt något mer är intressant. Både leggins och trosor hasar ner och jag fick på mig min fina nya jacka som jag köpta för över 1 år sen och det i sig är ju bra =)

• MrsQuitaz

Jag har en fråga ang ketos som jag hoppas att någon här inne kan svara på. Jag har ännu inte, efter 5 veckor, kännt at något annorlunda smak/stank i munnen och undrar om jag då kanske inte hamnat i ketos. Borde jag gå ner till 10gkh om dagen för att se om något förändras?

• MrsQuitaz
    jeng skrev 2011-03-12 10:54:02 följande:
    Inte nödvändigtvis, alla märker inte av ketosen. Mn visst kan du ju gå ner för att se om du märker nån skillnad. Men du har väl gått ner bra i vikt med, så då tror jag inte du behöver oroa dig!
    Jasså ok, men jag testar att ta bort hälften av de mejerier och grönsaker jag äter så får jag se. Jo jag har gått ner en hel del men betyder ketos automatiskt viktnedgång?
    Faile skrev 2011-03-12 11:01:46 följande:
    Jag har varit nästan i konstant ketos sedan jag började och har aldrig känt någon konstig smak.
    Då kanske jag är som du =)

Föresten så har min aptit ökat lite, jag får i mig mer än frukost om dagarna och har tom börjat känna hunger så smått. Härligt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**