ölger skrev 2011-03-03 09:04:08 följande:
Har ju börjat läsa ikapp tråden men det är ju mååånga sidor
Vet att jag såg någon som skrev efterlyste sådana som gått ner det man vill och funderar på hur man fortsätter men nu hittar jag inte det inlägget... Jag är iaf en sådan
Jag har gått ner 19 kilo sedan april förra året och är ganska chockad över hur "lätt" det varit. Nu väger jag ca 68 kilo till min 175 cm och känner mig jättenöjd med det.
Hur tänker ni andra, tänker ni fortsätta med strikt LCHF när ni nått ert mål eller försöka hitta en balans som funkar med liiite mer kolhydrater?
För mig lutar det nog åt det sista... Jag hade kommit ner i 69 vid nyår och efter det tillåtit mig att äta lite mer kolhydrater och jag mår inte sämre av det. Har faktiskt gått ner ytterligare ett kilo sedan dess och inte känt att jag mått dåligt på annat sätt heller av kolhydraterna. En sak är ju iaf säker, kommer ALDRIG att äta så mycket kolhydrater igen som jag gjort före LCHF!
Vore iaf kul att höra lite hur ni andra tänker...
Jag har gått ned 20 kg sedan oktober -10. Jag är också både glatt överraskad och fascinerad av hur bra detta fungerat.
Jag tänkter fortsätta äta så här även sedan jag mått mitt mål. Jag har som mål att gå ned ca 4-5 kg till och ett önskemål runt 9-10 kg till men jag tänkte inte fakira och greja för att nå dit. Jag har gått ned väldigt snabbt och jag känner att kroppen måste få hänga med och ta sin tid, jag vill ju inte ha massa fladdrigt skinn utan föredrar att skinnkostymen hänger med någotsådär i processen.*s*
Vad jag däremot kommer att testa när jag nått fram är att plussa på lite kolhydrater ifrom av någon frukt då och då plus Quinoa, kolhydratlåga nudlar och/eller lite mer grönsaker. Man får testa sig fram helt enkelt för sen handlar det om att hålla vikten inte försöka gå ned. Jag trivs med det här ätandet och tänket så jag fortsätter.