-
Men jag äter ett helt sådant microbröd själv. Eller vad menade du med att dela?sara1981 skrev 2012-03-28 17:20:31 följande:Mandelmjölet väger inte så mycket, tror det var runt 35-40 gram i ett helt bröd. Det blir inte många gram kh om man delar det på 4 eller 8...
-
Okej. Då förstår jag. Tack för svaret.
-
Tack. Har alltid ätit mycket och tyckte att en macka var ju jättelite jämfört med vad jag kunde sätta i mig före LCHF tiden började.Carolinalovetobias skrev 2012-03-28 22:49:29 följande:Drar också i mig en hel så du e inte ensam =)
-
På tal om sötningsmedel utan kolhydrater!
Jag var på en kostföreläsning i veckan och då sa dom att även om det inte är kolhydrater i så triggar hjärnan igång på smaken och börjar producera insulin tills den upptäcker att det inte behövs. Detta är orsaken till att man inte blir av med socker suget om man äter sötningsmedel.
Kostföreläsningen var inte för någon diet utan mer fysik/kemi i ämnet.
Jätteintressant med mollekyler m.m. -
Martina 76 skrev 2012-04-02 20:26:27 följande:Har du ingen mandel hemma som du kan mala då?
ÖB har billig mandel som jag gjort eget mandelmjöl av. -
om du ställer skålen på vågen innan du sätter igång vågen så brukar dom nolla sig.Ninis skrev 2012-04-03 20:55:19 följande:
Det har jag oxå, men lägger du upp en klick kokosfett på typ hushållspapper på vågen då eller? -
Jag tycker att det är som lättast med LCHF vid såna här högtider.
Har ätit i massor av massor av godsaker.
Jag har inget sug efter godis så det är inga problem.
Frossar däremot i alla typer av kött och fisk o fågel.
Omelett m gräddstuvade kantareller.
Köttbullar (gjorde utan ströbröd/potatis i utan mineralvatten)
Skinka
Lax i 5 olika varianter
Ägg med majonäs/creme fraise
Räkor
Fiskpate m romsås
Lamm i 3 varianter
Sill (inte det bästa men ok)
Matjestårta
Leverpastej
Sylta
Rökta korvar
Ostbricka med massor av goda ostar
-
Jag har i kolsyrat vatten.Nikhita skrev 2012-04-09 14:39:10 följande:Hur får jag köttbullarna saftiga utan ströbröd?
Jag har pulveriserat psyllium, ingen grädde... -
Gravad lax med broccolimos och coleslaw blev det här.
Ni som undrar över innehåll
http://www7.slv.se/Naringssok/
Sen skriver man bara råvaran. Man kan även spara och få hela rätten beräknad. -
Usch stackars dig. Känner också av den tiden.mammelie1891 skrev 2012-04-10 20:10:29 följande:Nyss haft ägglossning vilket innebär att jag ger mig in i pms-bubblan nu. Sugen på ALLT!!
Åt mig mätt för 2 timmar sen typ, fan va störigt detta är.
Jag håller tummarna att du klarar att stå emot.