Folk skrev 2012-04-15 21:45:05 följande:
Hej
Har ätit Lchf i 4 dagar. Har kört innan men tyckte då att det var för strikt. Blev bara trött och seg i huvudet. Så nu tänkte jag vara lite mer o-strikt. Men känner ändå att det inte känns bra....Bara en känsla. vore tacksam om någon kunde kolla igenom dagens intag och kommentera. Tack på förhand.
Frukost
Äggröra på 1 ägg och med champinjoner i. Ca 1 dl turkisk yoghurt med lchfmusli (solrosfrön, pumpafrön, valnötter, mandel och riven kokos, 5 blåbär) Ca 3 msk av muslin Kaffe med grädde.
Lunch
Köttfärsås på magert älgkött stekt i mycket rapsolja, passerade tomater (utan tillsatt socker!!), lök, kryddor, buljong. Fetaost, 1/2 avokado, gurka 2 skivor tomat.
Middag
Äggröra på 1 ägg + champinjoner stekt i smör. 2 ostrullar med bregott och skinka (2 skivor) gurka. Te. Var så mätt efter middagen så det blev "lätt-middag".
Sen blev jag så sugen/hungrig..... Tog då 3 msk grädde....och en ruta 86% choklad....Och en bit dansk flödeost (33%fett).
Gör jag fel eller är det bara inbillning??? .
Jag tycker det låter som att du äter för lite mat?? Hur som helst äter du definitivt för lite fett.
glöm magert kött, ta alltid det fetaste alternativet. Då ska du se du mår bättre snart och får mycket mer energi!