Inlägg från: skånetös78 |Visa alla inlägg
  • skånetös78

**Den stora feta LCHF-tråden**

byggd av bomull: Jag har aldrig känt av de klassiska symptomen såsom orkeslös/dålig andedräkt. Inte ens i början och jag har hållt på sen jan. Så man måste inte ha dessa symptom.
    Äter du under 20gkh/dag så är du automatiskt i ketos då hjärnan behöver mer kh (egentligen glukos) än så för att funka och då kommer den börja bryta ner kroppsfett i levern för att täcka detta behov.

• skånetös78

krambjörn: Tack så mycket! Ja det var en märklig känsla av att se en 6:a först på vågen. Jag var tvungen att väga mig tre gånger på rad för jag kunde inte riktigt tro det!

angeni: Jag brukar ta kebabsallad när vi ska äta hämtmat, funkar alltid. Visst,köttet brukar kunna innehålla allehanda konstigheter såsom potatismjöl för att ta ett exempel men i det stora hela är det nog en väldigt liten mängd i en portion kött.  

• skånetös78
    Nu har Ica svarat på mitt mail angående kokosen. De trycker upp stora kvantiteter påsar åt gången och vid nästa tryckning ska det ändras. Jag funderar dock lite på om det verkligen är okej enligt lag att fortsätta sälja en vara med felaktig energideklaration(eller vad det nu heter) i över ett år?! De är ju helt och fullt medvetna över felet och har så varit i minst ett år.
  • skånetös78
    TomMon skrev 2012-06-10 14:37:54 följande:
    Nu blev det olika bud på min fråga, hur var det med Bacardi egentligen? :)

Det är ju rom blandat med kolsyrad juice och juice innehåller ju en väldig massa fruktsocker. Så det är nog inget vidare med baccardi tyvärr.
  • skånetös78

Faile: Hur hittade du inlägget där någon skrivit till Ica för ett år sen angående kh i deras kokos? Skulle behöva komma i kontakt med den personen nämligen.

• skånetös78
    Faile skrev 2012-06-11 09:18:10 följande:

Det var ts som skrev till ica.

Tack för hjälpen!
  • skånetös78

Åh mitt midsommarmål blev nått imorse! Äntligen -15kg!! Det är en fantastisk känsla! Nu rasar det verkligen på neråt av någon anledning!

• skånetös78

Tack allihop, ni är för härliga!

HokusPokus:Ja när man bara skriver det så känns det inte sådär enormt mycket, men sen kom jag att tänka på att min 3,5 åriga dotter väger knappt 18kg. Bara 3 kilo till så har jag gått ner en hel Linnea och det är en mäktig tanke!   

• skånetös78

Måste tipsa om något gott till er som inte testat men vill undvika mejeriprodukter.

Några hallon/jordgubbar (om man är lite mindre strikt) och en klick kokosgrädde (det översta i kokosmjölkburken) och lite vaniljpulver. Otroligt gott och väldigt lite kh! 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**