• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-28 21:48:06 följande:
    Och imorrn kommer mitt paket från atkins också. shaker och knäckebröd beställde jag! ska bli spännande att testa.
    GUUUUD jag vill beställa allt. Runt 2 gram kolhydrater i EN ENDA BAR är ju typ ingenting, och guuuuud så praktiskt att ha med sig...

JAg har sett barerna på Maxi men inte ens tittat på dem. Bara trott att det var ungefär som Nutrilett bars som har typ 15-25 gram/bar.... 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    bubblan79 skrev 2011-03-28 22:26:58 följande:
    vad brukar ni ha till fiskgratäng???
    alltså tillbehör?
    blomkålsmos

jucea:  Men det är bara 2 gram carbs man behöver "räkna med" eller vad betyder det? Hur är det med näring jämfört med Nutrilett tex som ju täcker dagsbehovet (eller sägs göra det iaf).

Typ byta ut ett mål om dan, eller ett mål varannan dag? Bara för att det är roligt med omväxling... 
  • Linda1976

Jag ser fram emot rapport om smaker och annat!

Nu ska jag natta mig. Kram på er! 

• Linda1976
    Jordnötsbröd? *spetsar öronen*   Måste testas!!

Nä, soja känns sådär spännande att stoppa i sig. Men om man nån gång får supercravnings eller ska iväg nånstans där det är svårt att ha med sig nåt annat så kanske det kan vara ok.Dock så ska jag nog bara köpa en åt gången, beställer jag 15 st så vet jag att jag kommer att smaska i mig alla på en vecka  
  • Linda1976
    Nä nu jävlar i min låda får ni ta å skärpa er! Demon

I denna tråden ska det vara högt i tak! Alla får vara med även om man "fuskar" ibland, äter en Atkinsbar som nödlösning eller faktiskt dricker vin då och då. Eller varför inte ballar ur helt och käkar en påse chips - för att man inte är mer än människa.

I denna tråden stöttar vi varandra, kommer med tips och råd. Ingen här, inte ens Jucea , har utgett sig för att sitta på den absoluta sanningen. Det gör ingen, eftersom vi alla har olika mål med lchf, och i vilken omfattning vi äter.

Nu tycker jag att vi uppför oss som vuxna, respekterar att vi gör olika val och faktiskt accepterar att nåt som funkar för en inte funkar för en annan.

Kram på er, you crazy people.... Hjärta 
  • Linda1976

Jamenvafan... nån måtta får det va. Jag trodde vi skulle slippa sånt efter kladdkakedebatten, but noooo

• Linda1976
    Underbara ungar skrev 2011-03-29 16:53:49 följande:
    Ja, vi är ju inte mer än människor och alla ramlar vi av stolen nån gång. 
    Det är bara att resa sig upp igen och ta nya friska tag liksom

Alla low carb dieter går ju ut på samma sak - att tappa i vikt.

Kämpa på nu alla  
    Nu måste jag faktiskt komma med en lille lille pekpinne. LCHF går inte ut på att gå ner i vikt - det är däremot en viktnormaliserande diet, och det finns de i tråden som äter det för att gå upp, eller för att helt enkelt må lite bättre
  • Linda1976
    stolla skrev 2011-03-29 17:02:47 följande:
    Tack, bra skrivet. Tycker det har varit trist stämning här emellanåt.
    Tack. Det håller jag med dig om. Man måste inte tycka samma om saker, men respektera att människor gör olika val.
    helene306 skrev 2011-03-29 17:02:24 följande:
    Dra inte upp den igen Då ledsnade jag rejält ett tag ... Men men, undrar vart hon tog vägen som ifrågasatte?
     *fniss* Nä, det ska jag aldrig göra igen
  • Linda1976
    Oskyldig Skulle det slutas tjaffsa eller? *visslar* 

Nu får ni ett mattips istället. Kycklingburgare med bacon i. Hemmalen kycklingfilé och rätt mycket bacon. Till detta förtärde jag några körsbärstomater, ett par skivor rödlök och en delikat sås på majjo, cf, senap och sambal oelek. Yummi!
  • Linda1976
    nyproduktionen skrev 2011-03-29 20:54:04 följande:
    Får jag ansluta mig till tråden, har gått in för det här sedan igår och skulle kännas skönt med folk som pratar samma språk . Jag har varit VV tidigare så ni kan ju tänka er hur bakvänt detta är
    Varmt välkommen till tråden!
    Faile skrev 2011-03-29 20:53:47 följande:
    F´låt, hade redan hunnit trycka på postaknappen Skäms

Men det låter jättegott och jag slutar älta NU
    Det gällde inte specifikt dig utan alla Ett visst ansvar känner jag ändå, ts som jag är och allt

Nu ska jag kolla på Kniven mot strupen! 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**