• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-03-30 15:42:17 följande:
    Jag har ingen mensvärk men vid ägglossning. Jädrar vad det kan göra ont. Känn efter trådarna om du är tveksam. Jag känner inga trådar alls, de har pinnat uppåt
    Denebola skrev 2011-03-30 15:25:25 följande:
    Det gör inget, jag tycker om dig ändå. Eller kanske just därför Skål
    Japp, jag brukar vara inne och fingra strax efter mens (bra tidpunkt för att komma ihåg det, typ som att testa brandvarnaren 1 advent ), kanske slarvar någon gång ibland, men får se till att jag är noga med det den här månaden.
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-03-30 15:59:09 följande:
    Ramlat ut!!!

*Skräck*

Jag kan inte känna min spiraltråd... (satte in den för en vecka sen) Har den ramlat ut då? Eller perforerat livmodern och vandrat iväg ut i kroppen??? Barnmorskan sa att den kunde det, och när jag blev vit i ansiktet och frågade om man inte dör då så skrattade hon rått och utbrast "nej nej, det är ingen fara, men då har man ju inget skydd mot graviditet!!!" :O

K
    Alltså, jag tror inte det, men det är ju faktiskt en möjlighet. Men jag har haft den i snart 4 år utan problem (förutom något mer mensvärk), så jag vill egentligen bara utesluta det, är inte orolig för det "på riktigt".
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-03-30 15:59:09 följande:
    Ramlat ut!!!

*Skräck*

Jag kan inte känna min spiraltråd... (satte in den för en vecka sen) Har den ramlat ut då? Eller perforerat livmodern och vandrat iväg ut i kroppen??? Barnmorskan sa att den kunde det, och när jag blev vit i ansiktet och frågade om man inte dör då så skrattade hon rått och utbrast "nej nej, det är ingen fara, men då har man ju inget skydd mot graviditet!!!" :O

K
    Det är därför det är bra att känna efter trådarna en gång i månaden, gärna efter mens eftersom livmoderhalsen är mer öppen under mens, och att det då alltså är större (men fortfarande liten) sannolikhet att den skulle ramla ut då. Och så har man koll inför nästa ägglossning också. Bättre att upptäcka det innan liksom

Men vissa har så korta trådar att de inte kan känna dem, på gott och ont (killen kan ju bli besvärad om de sticker ut för långt).

Ska du inte på återbesök om någon/några månader? Det var jag, för att kolla att det såg bra ut. Men sannolikheten för att den ska ramla ut är ändå rätt liten. Men visst, inget preventivmedel är helt 100 %, och det får man ju ta med i beräkningarna också. Fast oroa dig inte för mycket, och om du gör det, be om en koll hos BM
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-03-30 17:20:43 följande:

*visslar* Jag har typ känt 3 gånger. Efter insättning, någon gång senare och nu sist innan jag skulle kolla med ul så den satt ok ifall trådarna åkt ut

Hehe Jag försöker vara lite noga då en graviditet skulle vara ytterst olämplig just nu, och jag inte vill ställas inför att behöva överväga en abort då vi båda vill ha barn egentligen - men absolut inte i den här situationen.

Nu låter det som att spiraler trillar ut till höger och vänster, men det är verkligen inte så Det är väl ungefär lika säkert som p-piller om jag minns rätt. Men funkar även vid magsjuka
  • Denebola

Funderar på något gott till kvällen, jag har fredagskänsla (kan ha att göra med att jag reste hela helgen så det blev inte riktigt helg för mig förra veckan). Undrar om jag ska våga mig på THE kladdkaka, fast då måste jag nog halvera receptet, vet inte om jag törs Tyst

• Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-03-30 17:36:25 följande:
    hej köp möllers ölkorv, fetaost och oliver.
    Fast jag betvivlar att de smakar choklad
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-03-30 17:39:39 följande:
    Hehhe jo de är klart de smakar inte choklad men finns de inte lchf chokladmousse ?
    Jo, men det har jag gjort så "ofta". Sugen på att testa något nytt. Funderar även på pannacotta med espressosmak... Ingen chokladsmak visserligen, men något jag inte har testat förut!
  • Denebola
    jeng skrev 2011-03-30 18:04:34 följande:
    Jag gjorde ju mina älskade ischoklad igår för första gången på nästan 3 månader!!! tog en idag efter jobbet och guuud så gott det var. trist bara att jag räknar kalorier nu, för man kan ju inte äta så många :-P
    Jag gjorde ischoklad för ett par veckor sen, men jag tycker att de blir för "lättätna", dvs "bara en till".
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-03-30 18:59:11 följande:
    Jag lär inte halshugga dig om du halverar receptet. Det går alldeles, alldeles utmärkt Kläm till på en sån du
    *phew* Dessutom är det små ägg jag har hemma så två sådana borde bli alldeles lagom
  • Denebola
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-30 19:03:28 följande:
    Typiskt! Jaja, får fixa i morgon då...
    En tanke; om du har tex. citronsyra hemma borde det funka lika bra, om det bara är något surt man är ute efter. Typ att du löser upp lite i en skvätt vatten. Eller citronsaft (kanske inte surt nog?).
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**