• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Dysch skrev 2011-06-11 10:37:27 följande:
    Denebola skrev 2011-06-11 10:28:37 följande:
    Sallad (släng bl.a. i lite avokado för matighetens skull)
    Fetaost
    Halloumiost (baconlindad är jättegott!)
    Oliver
    Aioli
    CF-röra/or
    Kryddsmör
    Grillad zucchini
    Grillad paprika
    Champinjoner
    Grillad sparris

Med mera, det finns massor att välja mellan
    Tack tjejer Skrattande
    Sist vi grillade gjorde jag feta/baconsalladen som finns i recepttråden ( länkad i ts ). Den blev en riktig hit
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    jeng skrev 2011-06-11 08:47:19 följande:
    Och öl förresten, det smakar ju alltid skit
    På drickafronten brukar jag aldrig ha några problem, men nu kom ju min man hem med 3 flak av min favoritcider från Tysklandsresan för en vecka sen.... *mutter*
    Duntoffla skrev 2011-06-11 10:17:03 följande:
    Nej, öl är ju såååå gott! En iskall veteöl när det är varmt ute. När jag var gravid var det just öl som jag saknade. Jag har aldrig druckit mycket men jag dricker nästan aldrig numera trots att jag är icke-gravid och kan. "kom av mig" lite under graviditet och amning. Jobbar inom vin/öl/spritbranshen men det blir som sagt sällan nu när man inte är på jobbet och provar vin.

Vet dock att det troligen blir lite när vi är uppe hos svärisarna på semester i sommar. Nu låter de som värsta alkoholisterna (det är dem inte) men det är betydligt vanligare att dricka där än vad vi gör hemma eller vad mina föräldrar gjort.

Känns som om det kommer bli lite bökigt med maten i sommar men jag kommer göra så gott jag kan. Kan jag hoppa över potatissallad och sånt gör jag det, däremot vet jag att det kommer blir ngn hamburgare på Donken på väg upp till Norrland. Orkar inte in och leta efter ett perfekt matställe när man bara vill komma fram fort.  Jämfört med hur man KAN äta och ibland har ätit förut så kommer det ändå vara bättre trots att jag fuskar lite. 

Jag har alltid varit en ölmänniska. En uteservering nånstans i världen, sol och en iskall öl. Det var liksom livet. Så nu när solen kom fram kom även ölsuget, så det var en lättnad och upptäcka att även den smakar skit nuförtiden

Här i Finland har vi dock något som blir ännu jobbigare, på tal om alkohol, och det är long drink. Inte lika söt som cider, men svalkande och jättegod i värmen. Drack en sån förra helgen, inte lika illa som öl, men för mycket kollisar. Och den var tyvärr precis lika god som den ser ut.
  • Faile
    GOBLIgobli skrev 2011-06-11 15:18:57 följande:

Minns inte om någon redan skrivit om det här men har ni sett pripps senaste reklam där det står 50% mindre kolhydrater? Blev rätt förvånad då jag aldrig förr sett den vinklingen förr. Men det verkar gå åt rätt håll.

Jul. Även om ölen funnits ett tag har jag aldrig sett de vinkla det åt kolhydrathållet

Fan, maken satte igång att baka kanelbullar av nån jäkla anledning. Hur ska jag klara det här nu då??
  • Faile

Fan, jag åkte dit på bullarna igen. Har precis tryckt i mig 5 st och känner mig som en uppblåst padda.

Tar mig ur kolhydratträsket imorgon, det är verkligen som en drog när man väl börjar. Men nu får det vara slut.

• Faile
    jeng skrev 2011-06-12 08:32:02 följande:

Hoppas du inte mår dåligt idag, och att du orkar ta nya tag! 
    Jag mår skit faktiskt. Som om jag supit i 3 dagar och jag ser ut därefter också. Är helt plufsig och svullen i ansiktet och magen känns fortfarande som en sprickfärdig ballong.
    Fattar verkligen inte hur jag kunde äta sånt här jämt förut. Inte konstigt att folk blir sjuka faktiskt.

Men nu känns det ok i alla fall, är inte alls sugen på mer så nu räcker det. Nya tag
  • Faile
    Linda1976 skrev 2011-06-12 10:14:30 följande:
    *KRAM* Du tar dig upp igen, heja heja!!! Vi finns här och DRAAAAAR upp dig om inte annat
    jeng skrev 2011-06-12 10:17:30 följande:
    På sätt och vis är det ju faktiskt positivt att man mår skit och kroppen säger ifrån! Det får en ju att tänka till, till skillnad från om man fuskar och dagen efter bara fortsätter livet!

Kramar till dig! 
    Vad söta ni är, är så glad att den här tråden finns {#emotions_dlg.flower}
  • Faile

Egentligen är det en ickefråga eftersom ursprungsfrågan i diskussionen ofta är galet ställd.

De som menar att lchf inte är bra eftersom kroppen behöver kolhydrater, förstår inte att vi faktiskt äter kolhydrater ( de allra flesta av oss iaf ). Alternativt tror de av någon anledning att kroppen behöver ris och potatis, vilket ju inte är sant överhuvudtaget.

Sedan om det är essentiellt och huruvida man mår bra helt utan det i längden, är oftast inte betydelsefullt i det stora hela.

• Faile

Är gräsänka idag då maken är på kurs, så jag passar på att fakira lite för att detoxa mig själv från kolhydraterna. Middag blev fläskkarré och bea

Har sagt från början att jag inte ska bli lika kolhydratskrämd som jag var fettskrämd, men det är svårt när man märker hur jävla dålig man blir av kollisar.
    Jag lovar, hade ni sett mig i helgen hade ni trott jag supit en vecka. Just samma plufs i ansiktet och svullenhet, äckligt. Börjar bli kolhydratskrämd

• Faile

Nej, då rekommenderar jag att du inte gör det då. För jag utgår från att du äter lchf eftersom du hänger i lchf-ätarnas tråd

• Faile

Förstår inte varför alla kaloriefanatiker inte bara kan hålla sig i sina egna trådar.

I alla fall, nu känner jag att kolhydraterna från helgens frossande är ur systemet. Känner mig pigg och fräsch igen, så nu kör jag superstrikt två veckor tills semestern kommer igång.

Min mamma kommer idag. Hon äter inte lchf men är väldigt nyfiken och körde själv Atkins för 20 år sedan eller så. Ska bli kul

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**