**Den stora feta LCHF-tråden**
ge mig era tips, äggmjölken har jag fattat är ett bra alterna tiv men vad mer, ost med smör?? eller hur gör ni??
Jag fixar inte våra svenska märken. Hellmans är dessutomgjord på rapsolja vilket är lchf ok.
Från kostdemokrati.. http://www.kostdemokrati.se/nyheter/2011/08/19/lita-inte-pa-myndigheternas-kostrad/
I vår kommun ger man nu enbart light och lättprodukter till barnen både på förskola och skola. Är tacksama tt vår rektor lyssnade på oss föräldrar och att det blev ett fullständigt uppror när detta presenterades på föräldramötet. Men när skolan börjar är det margarin och lättprodukter som gäller för barnen får väl tills dess jobba hårt med information och ett kostuppror. Det roliga i kråksången är att på grannförskolan informerades föräldrarna om detta en kompis som har sina barn där var helt chockad då det blev ett jubel över beslutet och de få som protesterade mot detta dumförklarades i stort sett för alla vet ju att mättat fett är farligt!!
god morgon på er,
nu behöver jag lite hjälp igen...
Började med denna kost för nästan två veckor sedan, det tog 6 dygn innan jag började gå ner men sen tog det fart, ca 200 gr om dygnet. Vilket jag tycker var perfekt.
Men de senaste två dygnen har jag istället gått upp igen:(
Började på 79.5 och gick som mest ner till 77.7 men är nu uppe i 78,4 igen:(
Kan det vara så här eller vad kan vara för fel?
Fyller i alla min man i kostdagboken och jag håller mig alltid under 15 kollisar om dagen. Mellan 75-80% fett i kosten...
Som sagt kan det vara så här eller vad tror ni jag gör för fel