Asereht skrev 2011-03-24 19:24:51 följande:
Jag äter massor av ägg. Har diagnostiserade gallproblem men har inte haft några större problem under den här tiden då jag ätit lchf. Det funkar jättebra och ägg har jag aldrig haft problem med tidigare heller när jag tänker efter. Man måste inte ha problem med ägg för att man har gallproblem.Har du fått konstaterat att det är/var gallsten?
För när det hände så gissade du ju bara och det var inte likt något anfall jag haft det du beskrev. Lite ot intressant bara eftersom jag är nyfiken på om det är så olika för olika människor hur anfallen artar sig.
Sjukvårdsrådgivningen sa att de absolut trodde det var det, 2 olika rådgivningar. Men det var ju inget akut anfall, utan bara känningar av att gallan var överaktiv. De sa åt mig att följa kostråden på hemsidan för att lindra det, och höra av mig direkt om jag fick mer ont! Jag har haft liknande känningar då och då tidigare, även utan lchf. Håller i sig i kanske 2-4 dagar och sen försvinner.
Har varit lite yr och mått nästan lite illa i ett par dagar nu igen... Rädd att jag är på väg till samma ställe igen nu. Kan ju vara vad som helst, men oron finns där...
Äggen ja, nej jag fick ju bara en hemsk avsmak för ägg precis dagarna innan det var som värst. Kunde inte titta på ett ägg utan att må illa. Och det håller fortfarande i sig. Men det kan precis lika gärna vara helt psykiskt!!