• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2011-04-10 20:03:33 följande:
    Av dem jag testat, är nog ca tre st men kommer bara ihåg Biggans och Lallerstedts, så tycker jag faktiskt absolut att Lallerstedts är bäst.
    Och dessutom minst kollismängd, tillsatser har jag faktiskt inte kikat på.
    Ok. Ja, Lallersteds var helt ok om än inte sådär underbar. Läste på Lohmanders men det var väldigt mycket tillsatser. Rydbergs kollade jag inte för den hade läskig färg
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Nu har vi hängt ihop så länge i denna tråd att det inte finns nåt OT tycker jag.

Och Yena - du är klok. Inte bara "för din ålder" - utan klok ändå  

• Linda1976
    yena89 skrev 2011-04-10 21:57:55 följande:
    wow nu fick jag lite pepp ^^
    Själv har jag bara gått ner 15 kg sen jag började så jag har 25kg kvar :( jag som ville komma i form och vara snygg i bikini till sommaren...menmen..
    Om jag ska va ärlig mot mig själv och andra s¨å har jag nog också 25 kvar, eller iaf 20.... Suck. På´t igen!
  • Linda1976

Emma: Eftersom ägg innehåller allt du behöver, så borde 2 ägglattar om dagen vara helt ok. Kanske du kan äta lite gul paprika för c-vitaminet?

Som variation kan du testa ägg-varmchoklad. Byt ut kaffet mot varmt vatten, 1-2 msk kakao (i 100 gram är det mellan 12 och 22 gram carbs beroende på sort, så det blir väldigt lite), och 1-2 msk grädde.

Idag vaknade jag med igensvullen hals, täppt näsa och kli i ögonen. Välkommen förkylning! Kräks  skit skit skit. Mat är inte lockande. Fått i mig 3 bafucin och Sugarfree powerking (ful-Redbull för ½ priset, smakar samma).

AJ AJ AJ min hals. 

• Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-04-11 09:08:07 följande:
    Vad bra då ska jag sörpla ägglattar med gott samvete de dagar som är varma och jag inte orkar laga mat eller har mat hemma
    Jag brukar göra på 2ägg, 1dl grädde, 2dl kaffe, 50-70g smör eller kokosfett. Jag gillar inte jaffe så mycket och det känns bättre med grädden i. Men jag ska absolut prova chokladvarianten.
    Jag har testat olika varianter. Jag gör på 1 ägg, 1 äggula, 2,5 dl varmt vatten, 1,5 msk eko-kakao, 2 Candereltabletter (en del skriker "fusk" men det bryr jag mig inte om ), 2 msk kokosfett, 2 msk grädde.
  • Linda1976

No, det är inte allergi.. Det är en rejäl förkylning, för jag har så jäkla ont i halsen att jag får kväljningar om jag inte har en bafucin/Läkerol i munnen, och ont i huvudet...

• Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-04-11 09:26:32 följande:
    Vad gör du med äggvitan sen?
    Jag föredrar att använda hela ägget för att slippa ha en massa vitor ståendes i kylen som inte blir använda utan man får kasta dem.
    Låter stå i kylen och slänger sen Tyvärr. Ibland slänger jag ner den i en omelett en dag jag inte dricker äggchoklad. Jag är rädd att det ska bli lite mycket protein annars. Men om du BARA dricker ägglatte/choklad så är ju inte det en överhängande risk, så du kan ju lätt använda hela ägg.
  • Linda1976
    P28 skrev 2011-04-11 09:38:28 följande:
    Föregående vecka så fuskade jag inte en enda gång! MEN jag överåt av mycket som är tillåtet! Så min föresats inför denna vecka blir att dra in på LCHF-glass och mörk choklad.... nämnde jag att min last är godis och sötsaker? Skrattande
    Heja heja!! Jag är inne på din linje. Nu måste jag skärpa mig. Jag som tänkte ha nått min målvikt (eller rättare sagt "målutseende" till min födelsedag 1 juni....

En gång för länge sen hade jag gått ner till 72 till mina 175 cm. Helt ok alltså. Det var när jag slutat med CK precis. Mitt sockermissbruk var ju inte botat på något sätt... Men då trodde jag att jag var oövervinnerlig, silly me... Tänk om jag vetat då vad jag vet nu - då hade jag börjat med lchf direkt och sluppit hetsät/svält/halvhjärtade CKförsök osv osv... Men men, bättre sent än aldrig! Och nu har jag verkligen hittat mitt sätt att äta, även om jag faller igenom ibland... 
  • Linda1976
    Martina 76 skrev 2011-04-11 10:56:03 följande:
    Jag är 175 cm och pendlar mellan 67-69 kg. Skulle vilja gå ner till 63-64 kg. Jag tycker själv att jag har några kg för mycket, men de är ju bara kosmetiska så det kan ju vara så att min kropp är "nöjd".

De sista kilona är tuuuuuunga och jag vill inte svälta mig för att nå dit. Känns inte som rätt väl även om det är fullt möjligt. Nu drar ju joggingsäsongen igång så jag hoppas på att tappa det sista den vägen.
    Din kropp tycker garanterat att du väger alldeles lagom.
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-04-11 09:39:50 följande:
    Gomooooooorron förresten.
    Kass dag på vågen, IGEN! Det första jag sa till maken imorse var "idag får vi köpa knäckebröd"... Jag vill inte vara så här kolhydratkänslig, och om det gav resultat på vågen så fanns det kanske en anledning att stå ut och verkligen låta bli alla former av fusk. Men när det inte händer ett dugg då är det inget roligt längre utan då håller jag hellre en lite högre nivå och får dra in på nåt annat.
    GAAAH! Hatar att mixtra med nåt som verkligen borde funka. Snacka om att man har sabbat sin kropp alltså!

Ni andra som har det trögt med vikten. Hur äter ni nu, och hur långt har ni kvar till målvikten? har ni också jojobantat innan, eller fått barn rätt nyligen? Man tänker ju att det måste vara hormonellt som kroppen vill väga just så här mycket just nu, och hoppas att det ska ändra sig med tiden!
    Jag försöker hålla mig runt 20-25 gram/dag - men jag har ju fallit igenom i gamla hetsätarmönster alltför ofta för att kunna "klaga" på att det inte funkar med lchf. Jag har jojobantat i hela mitt liv i princip. Har aldrig hållit vikten mer än nåt ½ år. Började på VV när jag var 12 - då började våg-hetsen, och sen har den hållt i sig. Därför vägrar jag våg, det ger en sån ångest...

Fan vad sjukt när man ser det i skrift. Viktkämpat över 20 år.... Även om det legat "latent" långa perioder och jag varit lagomfet liksom....  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**