• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tack för alla tips! Ska testa makrillen!
    Jag kör annars whey80 från gymgrossisten med kesella och hallon de dagar jag kör en tung WOD.
    Men makrill är ju förjävla gött och nyfiskad och nystekt är den ju wunderbar!
    Nu är vi vid bottenviken dock så det får
    Bli när vi kommer hem igen.
    Fan så mycket mygg här är! Men, man tänker mindre på mat iaf. Haha! Alltid
    Nåt!

• rödnos

Ninis - vad är en dissektion? Låter inte kul. Inte kul med Waran heller...

Vårdutb för- hur gör man brödet och hur mkt kolisarär det?

• rödnos

Vi dricker Åsens gammaldags mjölk (de vita dunkarna) hos oss. Enda mjölken utan tillsatser och lägst kh vad gäller riktig mjölk. Högst fetthalt oxå. Mumsig.

• rödnos

Majskroken - så lände jag till en början oxå men man vande sig ganska snabbt faktiskt och nu älskar jag det! Jag har en skvätt grädde i oxå och ibland även en skvätt mjölk.

• rödnos

Jag åt Grok för nån månad sen. Spydde som en katt och mådde riktigt dåligt. Vågar inte äta dem igen.

Fläsksvålar är gott som attan dock tycker jag! Jag löper de av Lyka men börjar tycka att Willys variant är helt ok oxå.

Måste ju oxå slå ett slag för choklad mousse .
    Gör den kanske lite för ofta nu på sommaren men så kan det gå!

Gärna på Lindts 70%oga mint choklad, 2 äggulor och perfekt vispad grädde. Kyl ner och servera med lite vispad grädde, egenplockade hallon och hemmarostade nötter. Slurp åhej!

• rödnos

Japp! Smält chokladen, rör ihop den med de två äggulorna och ha sen i vispad grädde lite i taget så det blandas in bra. Jag brukar vispa ca 4dl och så sparar jag en del av det att ha till serveringen.
    Räcker till ca 6 pers. Alternativt 4 och så får två av dem (dvs jag och killen) varsin till till lunchkaffet dagen efter oxå. Tihi!

• rödnos

Funderar på en sak som jag hoppas nån här kan hjälpa mig med.
    På Matfuskets sida har jag blivit tipsad om Hirsgröt/hirsvälling till bebisen eftersom jag inte vill ge välling med maltodextrin och annat skräp utan själv bestämma vilka råvaror han ska äta.
    Hur är det kolhydratsmässigt med hirs? Vem vet? 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**