Linda1976 skrev 2011-04-04 08:00:58 följande:
Kaya: Jag har väldig svårt att undvika hallon känns det som - men jag väger dem! Jag behöver inte 70 gram för att känna mig nöjd - det räcker med typ 30 gram - detär TVÅ gram carbs. Utrörda i cf får jag mitt hallonbehov tillfredsställt.
Grönsaker: Kolla upp vilka som är verkligen carbs-snålast - broccoli, svamp. blomkål...
Om du inte är matsugen så är det lätt att det blir ett "bröd"-mål. Gör det till ett pannkaksmål istället. på ½ dl grädde och 2-3 ägg blir det kanske max 3 gram carbs, stekt i rikligt med smör eller gör fläskpannkaka för att få upp fetthalten.
Min matdag idag:
Fr: 1 bit frökex m räkröra, några hallon & en skvätt grädde.
Lu: plättar på ovannämnda smet, cf, rödlök, caviar (2 gram/100 gram)
Middag: Vet ej, mamma fyller år och är här och hälsar på. Inte riktigt läge att köra superstrikt i dag, men jag ska bara THE omarbetade kladdkaka idag iaf.
Jag bakade din version av THE kladdkaka igår Sa ju att jag skulle baka THE kladdkaka i lördags, men jag var så mätt så jag var inte det minsta sugen). Sen när jag skulle baka igår blev jag mer sugen på att testa din variant. Jag gjorde på mandelmjöl. Kakan blev inte kladdig, och ganska bouncy, men god. Dock väldigt lätt, jag tror jag åt 3/8 av kakan (bytte ut en måltid mot kladdkaka

) så den var inte så mäktig. Fast jag hade inget till, vispad grädde hade nog hjälpt att mätta lite, men jag var för lat. Frös in resten så jag inte ska sätta i mig det med en gång

Nästa gång ska jag inte ha den i ugnen lika länge, och hoppas på mer kladd.