rednose skrev 2011-08-04 19:05:05 följande:
Funderar och undrar över det här med ketos???
Jag vet att jag var i ketos i början, för kanske 5-6 veckor sedan eller när det nu var jag började... Fick riktigt dålig andedräkt och körde SB-12 tills flaskan var slut.
Nu har jag inte alls den andedräkten längre så jag undrar, är ketos bara illfälligt i början eller ska man liksom ha det hela tiden? Kan man se det som ett tecken på att förbränningen är igång eller är det övergående och förbränningen fortfarande igång?
Jag har ju ingen våg hemma och mamman är förkyld samtidigt som lillstrumpan inskolas på dagis, så jag vågar inte åka dit för att väga mig. Vet alltså inte om jag minskat nåt senaste veckan.
MÅSTE komma igång med gymträningen mer nu men det får bli när inskolningen är klar så jag har tid att gå. Förbannade magmuskler verkar gått i DJUPT ide. :(
Vad äter ni som ni tycker mättar bäst och som innehåller så lite som möjligt av allt. Nån "superfood" att tipsa om?
Köpte hem ett storpack kotletter som vi kör till middag denna veckan. Käkade keso och creme fraiche med kanel till frulle och tre kokta ägg med majo till lunch. Två koppar kaffe med kokosfett och grädde. Kanske skulle jag starta dagen med en äggmjölkslatte och se om jag står mig på den?
Vet att man inte ska bli otålig men med en fortsättande bikinisäsong så är det ju svårt att inte vilja ha resultat lite halvfort sådär. :)
Lchf ska vara en ketogen kost, alltså att man är i ketos mestadels. Går att mäta med stickor ( om man nu vill veta ) som köps på apotek.
Jag märkte aldrig av någon konstig andedräkt själv, men vet många som gjort det på både lchf och vlcd-diet.
Det jag tycker mättar bäst är av någon anledning kokta ägg med majonäs eller bea till. Två ägg och en kaffe med kokosfett och lite grädde i, så står jag mig hela dagen utan problem.