• Tillde

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ska beställa lite grejer tänkte jag, vad säger ni, Stevia eller sukrin? Vad behöver jag för att kunna baka god fika och baka gott bröd? Som inte är för meckigt...?

• Tillde

Gaaah har ingen grädde hemma så det blev st.mjölk till frukostkaffet, SÅ onödigt! Trodde aldrig men har vant mig vid grädden och saknade den idag! Fick ha creméfraiche i omeletten med, shit vilken dålig morgon...

• Tillde

Aaah jag tror att avocadon är en bov för mig, nästan 5kh/100gr, skit också! Måste nog strypa åt ytterligare ned mejeriprodukter med, blää vad misspepp!

• Tillde

Njae -6cm och sen pendlar jag mellan -3 och -4 senaste två veckorna. Min kropp brukar vara lättpåverkad så bara att utesluta ris,pasta, bröd och socker borde ha gjort att jag gick stadigt neråt men här tappade jag allt typ första veckan och nu går jag ner till 79,8 och upp till 80,3 varannan dag typ. Ska ner till 67 så jag har en del kvar, ok att jag inte rasar men kan inte låta bli att störa mig de dar då det står en åtta först och tänka att om jag gjort som efter förra grav och späkt mig lite med viktklubb så hade jag tappat ett kilo/vecka iaf och sett att det hände nåt. Vill så himla gärna att det ska funka och sköter mig riktigt bra men ändå händer knappt nåt... Frustrerande men jag VET att jag måste ge det tid... Konstant mens i över en månad pga. strulande p-stav och sömnbrist pga. pigg liten bebis gör det inte bättre nen det är saker som är svårt att påverka ju

• Tillde

Haha måste bara berätta om en rätt rolig/knäpp grej. Idag har jag snörpt åt ännu lite till med kolhydraterna och varit väldigt noggrann. Min man kom in i rummet där jag sovit en timme på dan och säger "Fyy fan vilken andedräkt, luktar exakt som när du gick på Cambridge!" Varpå jag tjoar ovh skrattar och är superglad! Mannen undrar givet om jag är heeelt bakom, vem jublar över dålig andedräkt liksom? JO, nån som har kommit in i KETOS!! Yaaaay, 1/2kilo ner imorse med, börjar lämna 80sträcket lite längre bakom, det går braaaa nu!!!

• Tillde

1,2kh i ETT sockerfritt tuggummi, jag DÖR vad onödigt!! Känns plötsligt inte så roligt med ketosandedräkt... Minttabletter a'la Cambridge, är det vad som gäller eller har nån nåt annat tips??

• Tillde

Aah fick ett ryck igår och åt mörk choklad och cashewnötter. Var helt plötsligt assugen efter att ha skött mig exemplarisk så jag trillade dit men valde då det "minst dåliga" mörk choklad och cashewnötter (ca.50gr choklad och två nävar nötter) Hur dåligt var det tro? Givetvis inte bra men jag blev totalt överrumplad av suget som jag inte känt av på länge och är ändå glad att jag hade sinnesnärvaro att inte gå helt bananas och trycka chips och ljuschoklad eller smågodis Skit också

• Tillde
    Aroma skrev 2012-01-30 09:23:03 följande:
    Jag tycker egenligen att det låter ganska bra, en normal lchf dag typ,, men om  du inte går ner på det så kanske du ska försöka byta ut frukostarna mot ägg, majo, bacon etc istället för ersättning för bröd.. det har jag märkt med mig själv att jag går ner mer på.. och då håller jag mig mätt längre åxå och äter inte mellanmål.. jag har åxå lite mjölk i kaffe men i te tycker jag att det är gott med grädde.  försök att tänka lite mer strikt.. kött fett ägg makrill i tomatsås typ ett par dagar och se om det händer något på vågen..  behöver inte vara så extremt bara strama till det lite,, det märks snabbt resultat upp och ner på den här kosten. lycka till
    Låter som jag fast jag nog har "fuskat" lite mer med mörk choklad än du på helgen. Har gått ner precis som du, mkt i början men sen svajjar det upp och ner, vi får köra på och ge det tid och hoppas att det ska börja gå neråt sakta men säkert! Men du är iallafall inte ensam...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**