Inlägg från: HokusPokus |Visa alla inlägg
  • HokusPokus

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass, samma här! Om man bara fick äta vanligt bröd så vire den här dieten fulländad. Potatis, pasta och ris klarar jag mig utan. Chips godis och läsk är oxå lätt att avstå men bröööööd vill jag ha!

• HokusPokus

Fiskbiffarna blev riktigt goda. Vi hade "hamburgerbröd" och grönsaker till och gjorde en sås på cf, majonäs och gräslök. Resterna av biffarna tänker jag äta med kokt broccoli och nån sås tror jag.

• HokusPokus

Kan inte någon vänlig själ lägga bountyreceptet i recepttråden? Och härna chokladbollarna oxå? De försvinner bland allt prat här och det är svårt att hitta tillbaka till dem...

• HokusPokus

Nån som vet hur många kollisar microbrödet innehåller? Hur pass ok är det att äta och hur ofta?

• HokusPokus

Ingen som har koll på hur många kollisar det är i ett microbröd?

Jag skulle vilja träna men kommer mig inte för, har alltid en ursäkt eller två till varför jag inte ska kunna... Men det ska bli ändring på det!

• HokusPokus

Fast vad som är att fuska ibland och inte måste ju vara upp till var och en! Om jag väljer att äta nåt som inte är helt ok enligt lchf så är det upp till mig och inte nån annan. Jag har aldrig haft nåt direkt sötsug så när jag "fuskar" har jag liksom inget gigantisk sötbegärmonster som vaknar till liv utan jag kan lätt äta lite godis idag utan att bli extra sugen imorgon. Det finns faktiskt ganska många som äter lchf utan att ha varit sockerberoende och även ganska många som inte vill förbjuda allt otillåtet resten av sina liv (eller ens under viktnedgången) Kan inte alla bara sluta med pekpinnarna i den här tråden och låta var och en göra sina egna val. Jag menar såklart inte att man inte får påpeka när folk äter/dricker nåt galet, ibland är det ju omedvetet man gör fel och därför behöver råd men allt det tjat om hur dumt det är att fuska blir lite tröttsamt. Allas kroppar fungerar inte lika och alla har inte samma mål....

• HokusPokus

Hej
    Nån som vet hur många kollisar microbrödet innehåller?
    (25g smör, 1 ägg, 0,5dl mandelmjöl, 0,5msk fiberhusk, 0,5tsk bakpulver)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**