• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-07-27 08:26:35 följande:
    Meeen. Upp 2 kg på en vecka. Vadfan är det för sätt?! Jag känner för att skita i allt o visa kroppen vem som verkligen bestämmer genom att svälta skiten ur den!

Hur äter du nu? Utesluter du fortfarande mejerierna?
  • Boost
    stjierna skrev 2012-07-27 09:18:40 följande:
    Boost: jag har åt alla håll - striktare, mindre mejeri, bara några gånger om dagen, ofta, liberalare osv. Min kropp är dum i huvudet och fattar inget alls. Jag har hållt på i 5 månader (med uppehåll 2 veckor), men det syns varken på vågen eller måttbandet. Och jag är så jävla trött på att vara fet nu.
    Jag MÅR bättre av LCHF, men det gör absolut inget för min storlek.

Usch vad jobbigt :(
    Har du provat någon annan metod? Eller är det likadant oavsett hur du än äter? 
  • Boost

Imponerande att du ändå försöker så mycket trots att det inte ger resultat!
    Mår du dåligt av det så bör du kontakta läkaren och be dem ta alla prover som finns att ta, för det måste vara något som påverkar det hela. 

• Boost

Jag går inte upp av fusk. Däremot börjar tarmarna leka disco om jag får i mig lite för mycket kolhydrater.

• Boost
    leende guldbruna skrev 2012-07-31 18:50:22 följande:
    Ååååh jag kommer aldrig gå ner i vikt :( skulle va konstant grinig på så lite mat och hungrig .

Är ju helt individuellt hur mycket man behöver. Svårt att jämföra med andra.
  • Boost

Det brukar väl inte pratas om någon kcal gräns i samband med LCHF?
    Äter man inte kolhydrater kan man äta mer kcal utan att gå upp i vikt. 

• Boost
    leende guldbruna skrev 2012-08-01 19:39:10 följande:
    Idag har jag ätit 2 ägg 6 skivor ost . Lunch I,5 dl broccolimos med grädde och Philadelphiaost i, 1 kycklingfilé och en bit brieost. Middag - 1 kycklingfilé , broccolimos , 12 sparris inlindade i bacon ca 7 st . För mycket lr för lite kcal? Om jag blir hungrig igen tänkte jag äta jordgubbar och grädde m fam.
    Har du räknat ut hur mycket det blir i kcal?
    Du kan bara utgå från dig sig och experimentera dig fram för vad som passar din kropp.
    För mig är det där mat för flera dagar, för dig kanske det passar ypperligt över en dag!  
  • Boost
    leende guldbruna skrev 2012-08-01 19:57:58 följande:
    Nä ?! Men hur många kcal ska man komma upp i då ?

Hur långt är ett snöre?
    Mellan 500 - 2500 kcal typ!?
  • Boost
    leende guldbruna skrev 2012-08-01 20:04:42 följande:
    Intressant att du har ett behov av att vara spydig !!!! Varför inte bara låta bli att svara?

What? Försöker svara på dina frågor.
    En del äter ca 500 kcal medans andra kommer upp i 2500. Är så individuellt. 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-01 20:13:34 följande:
    Va? Boost var väl inte spydig? Det är ju så olika för alla vad som funkar för bäst effekt.
    Jag går inte ber om jag äter för lite, inte om jag äter för mycket heller såklart. Vissa måste äta mindre och träna massor för effekt.
    Det är så olika.

Det är ju precis så det är!
    Det tar tid innan man hittat sitt eget sätt och därför går det inte att jämföra med andra.
    Men tids nog finner man sin egen väg och då är den garanterat inte lik någon annans.  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**