• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

sasod skrev 2011-05-05 13:39:54 följande:
    Jo tack det är bra att få en bild av vad andra äter som ligger runt 20 g. Jag inser ju igen att jag äter för lite fett.

Äter du inga mellanmål?
    Nää jag blir så mätt på frukosten bara. Åt vid 10 och är fortfarande inte minsta lilla hungrig. Skulle jag bli sugen på nåt så tar jag lite oliver, ost eller en ölkorv om det råkar finnas hemma :)
  • yena89
    sasod skrev 2011-05-05 14:53:41 följande:
    Ja din frukost ser ju rejäl ut. Har lite svårt att äta "middag" så tidigt. Brukar äta 8.30 när jag kommer till jobbet. Jag får nog brassa på lunchen mer.

Tog iallafall ingen Pepsi Max så stod emot suget. Nu ska jag bara klara restaurang besök (tapas) ikväll med men det ska nog gå bra.
    Jaa det äår ju lite olika där. Jag kalrar inte heller äta mat på morgonen men nu är jag ledig så jag går upp mellan 8-9 och så äter jag 10 typ. Ska jag upp tidigt kalrar jag inte att äta. Antingen tvingar jag i mig ägg o kött eller så tar jag en kopp kaffe med grädde och kokosfett om det finns hemma. Får köpa Kaffebryggare för snabbkaffe ska tydligen inte vara bra. Jag har ekologisk, men vet inte hur det är med det.

Duktiigt ^^
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-05-05 15:36:18 följande:
    Jag dricker pepsi max varje dag, och skäms inte det minsta. Det ökar vare sig sötsug eller aptit. Men som sagt, det är olika...
    Jag dricker sprite zero rätt ofta men vafan, det är GOTT Visst blir man lite småsugen men aldrig så man inte karar att stå emot. Soppar i mig en ostrulle så e det bra sen. Sen finns det ju dom som inte kan dricka det utan att få världens cravings vilket jag får av "äkta" kolhydrater som när jag fuskar :(
  • yena89
    LoveMyFamily skrev 2011-05-05 15:39:50 följande:
    En dum fråga: Så eftersom ni säger att LCHF är en livstid, kommer ni ALDRIG mer äta en kladdkaka, en pizza eller godis? Det låter väldigt konstigt iaf för mig, jag vill dock kunna ha ett sunt förhållande till sådant.

Jag har aldrig frossat i något, men är tyvärr skåpätare/känsloätare.
    Jag känner såhär, tycker man att det är gott så kan man absolut äta det. Har man nått sin vikt kanske man kan äta kolhydrater varannan helg? Men det ska inte bli frossa eller att man MÅSTE äta pizza utan m an ska äta det för man känner sig sugen.
    Jag gillar pizza och kommer fortsätta äta det. Men jämfört med att äta flera gånger i veckan blir det kanske bara en gång i månaden. Kinamat älskar jag och där tänker jag inte vara "LCHF-vänlig" Ska jag betala 99 spänn för en buffé ska jag fan äta av allt och inte plocka ut det som ser godkänt ut.

Så det är väldigt individuellt. Sålänge man mår bra och inte faller tillbaka i frosserier eller går upp är det ju okej.
    Och vill man inte äta pizza och skräpmat då ska man inte behöva äta det.

Lite tråkigt att de båda "sidorna" oftast bråkar att dom andra lever ju aldrig och den andra sidan säger dom andra är dumma i huvvet som äter pizza. Vrf itne bara respektera att en person vill äta pizza nångång och en annan inte?
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-05 16:45:16 följande:
    Hej han vill att de ska visas på vågen med och inte bara cmrar.
    Är han dum eller? Det är ju inte vikten som gör dig smal, det är centimetrarna?
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-05 19:59:47 följande:
    Det är väl okey att man dricker te och mineralvatten ?
    Te är ok sålänge det inte är nån söt fruktte. Mineralvatten är också ok men inte Bonaqua för dom har juice i vissa så du får kolla flaskan.
  • yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-05-06 22:48:34 följande:
    åhhh ja verkligen älskar coca cola ferraris... och dom där chokladdoppade ahlgrensbilarna... mums säger ja bara
    mmmhhh Cola ferraris <3 Sen älskar jag surt godis. Annars är jag mer ett fan av naturgudis (det salta) och chips mm :P Choklad mår jag illa av efter 2-3 bitar, samma med godis. Men tänk att man ändå stoppat i sig flera hundra gram av det....

Annars är jag deppig, men mensen är på ingång och jag känner mig som vanligt fet o ful bara för man e uppsvullen av allt vatten. Jag kan seriöst gå upp 5kg en vecka innan och inte tappa allt förrn en vecka efter.
    Sen tror jag min våg är sönder. Igår visade den 99 och idag 95. I förrgår hade den 92 och nån dag före hade den 99 igen och så till o med 85 -.- Får nog slänga den, blir ju bara deppis. Men ska till Ikea, får kanske köpa deras våg för 39:- där...Just nu vet jag inte alls vad jag väger men får försöka vara positiv och tänke att det är typ 93 (exkl mensvatten)
    BLÄÄ!!!
    Nu tänker man tillbaka på allt fusk och jag blir så jädrans förbannad jag vill fan kasta mig ut genom fönstret. Fast det ska jag inte göra för jag bor på femta våningen >.<
    Man känner iaf att, hade jag inte fuskat hade jag kunnat nått min delmål på 80kg nu....men nä, äckliga jag ska sitta och trycka i mig en jävla pizza som man int ens njuter av.

Nä nu blir det skärpning!!
    Jag vet att det blir fusk när Semlan fyller år. Då har vi sagt att vi ska äta kinamat och dricka vin. Mmen sen tillkom det även mjukglass, MAX med deras Hit Fries, massa mjölmat från LIDL, chips, godis, söta spritdrycker.....
    Men tror jag skipper grejerna från Lidl, godiset och så köper jag bara en sån liiiten påse ugnsbakade chips.
    Så det blir bara Kinamat, mjukglass, spritkväll med vin, öl och söta drinkar och sen MAX. Det känns lagom iaf och så är det sånt jag tycker är GOTT!
    Dagen innan o efter kanske man bara ska leva på protein o gränsaker? Blir det bra?

Sen ska jag bannemej inte fuska mera och OM den där gubben äntligen ringer och säger att jag fått jobbet så ska jag även skaffa mig ett sim-kort, alltså sånt man kan simma med, inte till telefonen, och börja med simningen igen, och så träna PIlates varannan dag = 3 dagar i veckan.

Låter det bra eller? :(
  • yena89
    Mandel skrev 2011-05-07 06:53:41 följande:
    Ny väg verkar vara väldigt bra idé, all konstig kolhydratsfylld mat och godis verkar vara en sämre idé
    Haha ja, visserligen är jag extreemt sugen på rulltårta med massa konstiga tillsatser och deras chokladfyllde croissants (?) men jag VET att det bara är sockerdjävulen i mig för sist jag åt njöt jag endast under tidne jag å, sen kände jag mig dum så jag stoppa i mig en till, kände mig glad nån sekund, blev ledsen, stoppade i mig, blev glad sen tog det slut och jag var ledsen i en hel vecka Inte värt det alltså
  • yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-05-07 07:12:53 följande:
    innan ja blev gravid med min dotter då älskade ja lakrits.. kunde äta mängder.. sen blev ja gravid och nu efter älskar ja surt... mmmm såååå gott!!
    Nu har ju ja nått mitt första mål så ja brukar faktiskt äta kanske 10 bitar små godis på lördagar sen inget annat under veckorna el så... men usch ibland mår ja riktigt dålig efter som man när man kanske varit ute med tjejer och gått på bio då blir det ju lite annat åxå hihi
    Aaa man blir värsta kolhydratsbakis :(
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**