• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-08-02 23:58:31 följande:
    Fast jag blir själv provocerad av vad andra äter. När folk vräker i sig läsk, godis och skräp. Kan inte låta bli att bry mig när folk blir fetare och fetare, sjukare och sjukare. Man undrar ju var det ska sluta...

Har samma tankar själv många gånger. Nästan så att det är mer ovanligt att vara iform idag än att vara lite överviktig och trenden fortsätter åt det hållet tyvärr.
  • Boost

Barnen (4,6) har samma matvanor sedan innan. Har stort matlagningsintresse så maten är helt i sin ordning.
    Godis, läsk och chips tycker de inte ens om, så det är det enbart sambon som smyger med på kvällarna :)
    Vi har ganska avslappnad syn på detta med med sötsaker och fika. De får gärna fika en bulle på en onsdag. Tycker inte om detta med fredagsmys och lördagsgodis, att det ska förknippas med godsaker. Jag pratar mycket kost och hälsa med dem, så de tycks ha fattat galoppen :)

• Boost

Gick ner 11 kg på ungefär lika många veckor, det var under förra hösten.
    Har sedan dess hållt vikten stabil!

• Boost

Beror ju helt på hur kroppen är formad.
    Jag är 171 och för mig är 60-62 några kilo för mycket.

• Boost
    Martina 76 skrev 2012-08-05 21:08:28 följande:
    Ska åka och hälsa på bror med familj i några dagar. Tycker det är lite kul att de är så carbiga, måste äta hela tiden. "Oj nu måste vi äta mellanmål, nu har vi inte ätit något sen lunch (kl 14 typ). Hon är kraftigt överviktig och sitter och ojar sig över hur äcklig jag är när jag äter fettranden på köttet. Man tycker ju att hon borde reflektera över hur jag ser ut kontra henne och hur mycket fett jag glufsar i mig i jämförelse. Sist ställde hon några nyfikna frågor. Jag hoppas att de också hoppar på tåget snart.

Haha, master of the fettrand :)
    Då får du ha ett litet mission under dina dagar där, få dem att inse alla fördelar med denna kost. Men ja, jag håller med, jobbigt med alla som måste äta typ konstant :)
    Martina 76 skrev 2012-08-05 21:08:56 följande:
    Näe, inte under semestertiden. Ska däremot köra hela september!

Oo, kanske hakar på då också. En månad är ju en rejäl utmaning, me like :)
  • Boost
    LokesMammi skrev 2012-08-05 21:10:43 följande:
    väntar en stund innan jag fakirar. har ett nytt jobb o sonen ska börja hos dagmamman. har annat o tänka på. men snart ska jag göra det. men det är svårt o fakira när jag inte tål fisk o ägg.....

Ah, då blir det ju lite svårare. Basen är ägg för mig under de dagarna. Men då kör jag den striktare varianten också.
    Fakir UFO är under 5 g kh per dag, så denna borde gå för dig och då fungerar ju även fröknäcken i mindre mängd. 
  • Boost
    isabellaC skrev 2012-08-05 21:30:05 följande:
    Vad är fakir ?? :) 

Där du stramar åt kolhydraterna rejält.
    Vad som tillåts: Kött, fågel, fisk, ägg, smör och olja. 
  • Boost
    RebornEve skrev 2012-08-06 09:13:57 följande:
    Idag är de dags !
    Sedan april har livet inte blivit alls som jag tänkt mig, min bror dog och efter de föll mitt liv ihop. Jag har försökt så gott de går att hålla kosten någorlunda liberal men de är svårt när man inte mår bra. Är nu även mitt i en separation , sälja hus och dela vårdnad på barn är inte direkt roligt.( själva separationen känns bra)
    Men jag har inte gått upp i vikt mer än de kilon vätska jag alltid lägger på mig när jag börjar med kolhydrater igen.
    Så idag kör jag och jag är taggad till max!
    Strax blir de en promenad och efter de blir de ägg :)

STOR STYRKEKRAM TILL DIG!!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**