• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Och no - det är inte direkt nån aktivitet på Fejan. Mitt foto från gårdagens middag som komenteras, det är allt

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Kaya: Jag har börjat göra äggmjölk såhär:

2 ägg
    2 dl varmt vatten
    1 rågad msk eko-kakao
    2 candereltabletter
    1 rågad matsked kokosfett

Inga äggvitor över och ändå jättegott. T o m min skeptiska sambo drack det igår morse, 
  • Linda1976

När jag inte är hemma från jobbet asfökyld, så har jag inte tid att hänga här, tyvärr Det blir en kvart på morgonen och sen en stund på kvällen....

• Linda1976
    Southern Belle skrev 2011-04-14 09:18:55 följande:
    Krya på dig!

Själv jobbar jag hemifrån varvat med föräldraledighet så jag kan kika in lite närsomhelst! Tills chefen (=jag) klagar!
    Vad jobbar du med *nyfiken*
  • Linda1976

Nej, äggvitan märks inte på smaken. Förr gjorde jag på 1 äggula+1 ägg, men det blev som sagt en massa vitor över som stod i kylen - och slängde dem sen efter 1 v om jag inte ätit omelett. (har tröttnat lite på omelett).

• Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-14 09:28:36 följande:
    Jag ser inget sådant foto
    Nej, du måste bli kompis med mig på Fejan, för jag la bara upp det via mobilen på min wall.
  • Linda1976
    Riskiflickan skrev 2011-04-14 09:33:15 följande:
    Linda1976: ja, det finns ju många livsmedel med hormonella effekter, både positivt och negativt med det. Finns ju studier som visar att det är nyttigt också, finns ju alltid en baksida av myntet.
    Jag inbillar mig att vår "ras" i Norden inte är byggda för soja, däremot Asiater som ätit det under lång tid är mer rustade för det, rent biologiskt.
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-14 09:45:53 följande:
    På motsvarande sätt som vi tål mjölk medan de inte gör det.
    Ja, precis!

Jucea: Jag tycker du är duktig!! 
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-04-14 11:30:15 följande:
    Oj en massa barnprat :P
    Jag är sjukt rädd för att föda barn, inte för smärtan men för att göra bort mig. Typ,
    bajsa på mig när man trycker på och lukta och komma in helt orakad och se ut som en apa! xD hahaha
    Bajseriet glömmer man/märks inte. Man är upptagen med annat. Men jag tyckte det var vidrigt att ligga halvnäck och utlämnad inför människor jag inte känner. Kanske barnsligt, men så kändes det. Jag gör verkligen aldrig om det.
  • Linda1976
    jagäraf skrev 2011-04-14 11:47:54 följande:
    Ang barnafödande så märkte jag aldrig av något bajsande och inte heller kände jag mig utlämnad. Däremot gjorde det så in i h-vete ont så jag trodde inte att jag skulle överleva. Ändå har jag gjort om det gång på gång (har fött 5 barn) för det som kommer sen är ju så otroligt underbart!

Vi människor är så olika, visst är det härligt!
    Japp - det är tur att det finns de som inte är så lata som jag, som orkar med fler barn än ett Jag är superimpad. Själv har jag dottern varannan vecka. Även om det är tomt när hon inte är hör, men det är samtidigt lite skönt att hinna göra annat. 

Och på tal om förlossning; Ja, det gör verkligen ont. Kroppen har ju som tur e inget smärtminne, det är ju därför folk gör om det flera ggr  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**