• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-04-05 21:20:47 följande:
    Then I´ll poke you with a stick *sägs med sydstatsaccent a la Simpsons*
    Denebola skrev 2011-04-05 20:55:48 följande:
    Jag tog KETCHUP på mina falukorvsbitar nyss Förvånad Men den gick ut igår så det var lite "sista chansen". Och bara några småkluttar Drömmer Plus att det var den med mindre socker.

*lägger mig på stupstocken - do your business*
    Vik hädan demon! {#emotions_dlg.djavulsk}

Nä du, jag har ibland lågsockervarianten av ketchup när vi äter hamburgare. Och då det är enda gången jag använder ketchup, eftersom jag inte gillar det något vidare så må det vara hänt.
    *fniss*
  • Denebola
    The Kittycats skrev 2011-04-05 21:22:42 följande:
    Du kanske ska starta en egen ketchup-tråd..... Flört
    Vi-som-äter-LCHF-a-la-ketchup
    Minst sagt
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-05 21:28:38 följande:
    Ikväll äter jag Lindt 90%. det är 55 fett 10 protein och 14 kolhydrat per 100 gram.
    antar att det måste vara nåt liknande i min 86% som jag inte har framför mig. har aldrig tänkt på att kakaobönor är SÅ feta. visste ju att de var feta, men som sagt, trodde ändå att jag skulle sabba dagens fördelning, inte göra den bättre genom att lägga till lite choklad!!  
    Marabou (per 100g):
    Protein:8,6 g
    Fett:54,5 g
    Kolhydrater: 19,0 g
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-05 22:17:48 följande:
    tack! Shamu orkade ju inte pallra sig ur sängen för att gå och titta... Men du kanske lyckades googla. Jag suger verkligen på googling.....

Men det var ju bra det med alltså. Fantastiskt!
    Bäst att jag äter lite mer choklad, för min fetthalt idag är lite dåligt!!!  
    Nä, jag går förbi chokladskåpet varje gång jag går mellan datorn och soppan som puttrar på spisen , så jag drog med mig en kaka på vägen
  • Denebola
    The Kittycats skrev 2011-04-05 22:32:59 följande:
    Både min syster och min mamma fyller år i april. Kommer man undan med att ge dem en varsin "Matrevolution", och dessutom får mamma boken av Sofie Hexeberg också? Eller verkar man som en tjatig besserwisser då?

Både behöver och vill gå ner i vikt precis som jag, och min mamma har utredd men odiagnosticerad värk i hela kroppen och äter flera mediciner, och min syster har utredd men odiagnosticerade problem med magen (ev. någon variant av IBS) och har även hon några tabletter att knapra när det kniper.
    Om de är lite motsträviga kanske du kan vända det till att de ska förstå vad du sysslar med. Om de sen blir intresserade av bara farten är väl en bonus
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-05 22:54:19 följande:
    Upptäckte en läskig sak idag.
    Det sägs att svenskarna äter 200 ägg om året (visserligen för dom är rädda för kolesterolet men endå).
    Jag äter 5 ägg om dagen, det ger 35 ägg i veckan och 140 ägg i månaden....alltså hela 1680 ägg om året!!!
    O.O" men vad kan jag säga...jag älskar ägg  Oskyldig
    Värre än så, 1825 ägg/år
  • Denebola

Jag äggkampar inte, jag rättade Yena {#emotions_dlg.djavulsk}

• Denebola
    yena89 skrev 2011-04-05 23:12:44 följande:
    Hahahahaha ägg-kampen!
    1680 är nog mitt minsta intag, idag år jag 8 ägg, just för jag också kom på att jag ju tyckte om äggmjölken ;)
    då blir det ju 2600 ägg ungefår  xD
    Känn er ägda? ;D
    Äggda?
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-05 23:19:21 följande:
    huh?? :o men jag räknade ju med miniräknaren :o
    5x7=35, 35x4=140, 140x12=1680? :S vad är det jag missar? :o

Jahaaaaa, du räknade på exakta året :P jag gjorde bara översalgsräkning på veckor xD men ja, 5x365=1825 hahhaha
    Det blir ju ett svinn på 145 ägg = nästan lika mycket som en vanlig svensk äter på ett år
  • Denebola
    missypissy skrev 2011-04-05 23:22:49 följande:
    HjärtaÄggäggäggäggäggäggäggäggäggäggHjärta

Nej, jag vill inte äggkampa, äggen räcker ju till oss alla!
    Haha, kom att tänka på Nemo i Kungarna från Tylösand, som sa skägg hela tiden...

Nej jag har absolut inte tittat på det programmet... jag bara råkade få en uppenbarelse om det... typ. Tyst
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**