• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag längtar till sommaren, ni vet den där härliga tiden mellan ägg och syrén

• Denebola
    missypissy skrev 2011-04-05 23:35:59 följande:
    Haha, busted!
    Det var inte jag! Oskyldig
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-05 23:36:28 följande:
    HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA!!!!!!!!!!
    SLUTA VARA ROLIG!! xD
    Just i kväll är det nog äggstra svårt att låta bli
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-04-06 16:31:35 följande:
    Om jag känner efter är jag inte sugen men om någon skulle kasta Lys melk eller Kinapuffar på mig skulle jag inte stå med stängd mun om jag säger så

jucea: Tycker jag låter som en bra idé! "juceas intro till lchf-världen"
    VIlken fin bild jag fick i huvudet. Du går ut på stan och folk bombarderar dig med kinapuffar
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-06 22:22:53 följande:
    Jag med. Dessutom behöver man inte skriva "favoritar" eller så för att tråden ska hamna i favoriter, det går att klicka längst ner så står det "Lägg denna tråd i mina favoriter". MORR. Nu har jag fått det ur mig.

Kram på er, you crazy biiiaaaaaatches  
    Jag ville hinta om det i tråden, men gjorde inte det eftersom det skulle vara OT att säga det Cool
  • Denebola
    The Kittycats skrev 2011-04-06 22:25:27 följande:
    Snacka om dilemma... Foten i munnen
    Det är inte lätt att vara petimeter och laglydig samtidigt *suckar*
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-06 22:50:15 följande:
    Vi är 2 vuxna och 2 barn. Vi vuxna köper svenskt kött, och det vi vill ha istället för det som är billigt för stunden. Jag älskar de färdigblandade salladspåsarna, och normalt så är det väl helt ok att köpa det då och då, men nu blir det ju väldigt ofta, så det är en stor kostnad.
    Ungarna vägrar äta vanlig mat, utan det är burkmat om vi ska få i dom mat hemma, annars blir det dyr yoghurt och mackor tex... Vi köper inte jättemycket dyrt kött, och inget jöttedyrt kött, men vi köper kanske inte heller bara fläskkotletter med ben för att det är det som råkar vara bäst pris. jag har känslig mage så jag kan aldrig spara pengar på att köpa varor med kort datum. Ja, och så fortsätter det.

Jag ser 2 stora problem.
    1. är att vi aldrig ser på nån reklam ( vi får den inte ) och jämför ingenting, utan bara åker och handlar utifrån vår önskelista typ 1-2 ggr i veckan.
    2. Min man handlar oftast och han har noll tålamod, utan typ rusar genom butiken och grabbar första bästa. Jämför alltså inte nånting, vilket jag gärna gör när jag är i butiken.

Att vin inte handlar på Willys beror främst på att det ligger fel. Och willys i vår förra stad var usel verkligen. Vi har blivit ica-folk och trivs bra med det. men coop däremot har jag också kort på och det ligger bredvid så där kan jag tänka mig att handla också!

Vi har inget direkt behov av att dra in på våra matkostnader, men jag är övertygad om att vi KAN dra in med ganska liten ansats! Nu blev det en rejäl utmaning till mig själv, och det ska bli lite kul!  
    Lösning på problem 1: Kolla annonsbladen på affärernas hemsidor! Man kan även anmäla att man vill ha deras veckomail, så får man dem direkt till mailen.
  • Denebola
    Mandel skrev 2011-04-07 07:24:43 följande:
    Läste precis att en fransk gynekolog ( Francois Papa) har kommit fram till att kosten kan påverka vilket kön barnet får.

Äter man mycket kött, ost, ägg, fisk och baljväxter, svart te och minneralvatten m magnesium blir det en flicka. Man ska även undvika skaldjur och kaviar.
    Äter man mycket banan, potatis, blomkål, tomater, spenat, broccoli, kål. Salt... Så blir det en pojke.

Alltså borde folk som går på LCHF få övervägande del flickor, eller?
    Men om man äter kött, ost, ägg, fisk, blomkål, tomater, spenat, broccoli och kål (vilket allt får plats i LCHF), får man intersexuella barn då eller? Tungan ute
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-04-07 08:41:23 följande:
    Då blir det en hen så klart
    Men alla är ju en hen
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-07 09:25:08 följande:
    Extremt tack och tummen upp till Denebolas äggmuffins. Vet iofs inte om det var hennes, men det är från henne jag har fått receptet iaf! MUMS så gott! Synd att jag får passa mig för dom med tanke på kaloriinnehållet, men jag kan verkligen rekommendera det som frukostalternativ!
    Det är inte jag som har hittat på receptet, men visst är de goda och smidiga!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**