Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Louella skrev 2011-08-03 09:37:31 följande:
    Verkar jättegott! Vet du hur många kolhydrater en bit innehåller?
    hmm vad gott de såg ut
  • Maddisen80

jag åt köttbullar och kokta heir corts eller hur de stavar och vitlöksås men har ingen lust att äta när jag inte har smaklökar kvar och ont i halsen.

• Maddisen80
    Loriyana skrev 2011-08-03 17:59:48 följande:
    GLASS!!!!!!!!!!! Äntligen! Jag är så lycklig. Jag hittade LCHF glass :)
    hmm vart då någonstans?
  • Maddisen80
    Loriyana skrev 2011-08-03 21:18:27 följande:
    Alvesta glass gör LCHF glass :) Jag hittade i vanlig butik.

www.alvestaglass.se

Visst, smakar inte lika sött som vanlig glass...men vad tusan, det är ju LCHF :P     
    hej de måste jag kolla efter i affärerna tackså mycket för tipset
  • Maddisen80
    linelullan skrev 2011-08-04 10:56:12 följande:
    Jag tyckte inte att alvestaglassen var så farlig. Visst, den är inte lika god som vanlig glass men jag kan nog stå ut med den. :)
    Jag ska köpa den imorgon för de fanns på ica kvantum om de inte innehåller vetemjöl  eller mjölk då kan jag inte äta den .
  • Maddisen80

Hej jag har ont i magen med  i omgångar sen har jag haft ont i halsen sen 12 juni och ont i tungan och gråaktig jag har mycostatin men det har inte hjälpt mig + att jag har haft feber var och varannan dag så jag skriver upp en feberlista ska träffa läkaren på onsdag och jag har inga smaklökar sen fick jag bedövningsmedel jag ska ta innan jag äter kylocain

• Maddisen80

Grr jag hittade en tomatsoppa de står att de är tomatpure,vetestärkelse,smör,socker,muskotblommextrakt så ringde jag findus de innehåller både gluten och mjölkrpotein den som är i glasburken :(((

• Maddisen80

Nu har jag bara 100 kr kvar till den 19eee :( jag har inte ätit på fler dagar pågrund av att jag har så ont i halsen och tungan +feber så igår åt jag soyayoghurt  ,iförrgår en smoothies sen dan ijnnan där åt jag mosad banan

• Maddisen80
    Pokergirl skrev 2011-08-09 08:36:40 följande:
    Det känns faktiskt lite bättre idag. Fortfarande ont i huvudet och fryser, men med tjocksockar och liten brasa i kaminen ska jag nog överleva. La mig och läste "Matrevolutionen" igår och genast kändes det helt ok att må pyton. Nu SKA jag bort från kolhydratsträsket!
    Dock blir det inte något fakirande initialt, försöker hålla mig på max 5g E% istället.

Jag såg att Renee Voltaire hade ett kokosfett på Ica Maxi, är det ett okej alternativ till det hos hälsokosten?
    Maddisen80 skrev 2011-08-09 08:23:56 följande:
    Nu har jag bara 100 kr kvar till den 19eee :( jag har inte ätit på fler dagar pågrund av att jag har så ont i halsen och tungan +feber så igår åt jag soyayoghurt  ,iförrgår en smoothies sen dan ijnnan där åt jag mosad banan
    Det låter tufft och jobbigt för dig. Du kan inte dricka the med lite kokosfett i så du iallafall får lite energi?
    Hej jo de kan ja göra, tackså mycket för tipset ;)))
  • Maddisen80

fan jag kan inte äta nånting längre igår åt jag zuchinni och kycklingkorv och mjölkfri vitlöksås och jag sprang på toa 6 ggr , idag på hela dagen har jag ätit makrill i tomatsås sprang på toa 4 ggr

• Maddisen80
    Pussilago skrev 2011-08-10 17:51:07 följande:
    Jag har fuskat som f-n. Ibland äter jag nötter till lunch för att jag inte är hungrig, och ibland äter jag hallon med grädde till middag för att jag är för trött. Går endå ner 1 kg/veckan. Kommer detta stanna av och jag börjar gå upp igen tillslut?

Och det stämmer verkligen som någon annan skrev, att det går inte fysiskt att överäta med lchf efter ett tag, jag kan sitta och peta länge på tallriken men handen för inte gaffeln till munnen haha Skrattande
    Grattis till din viktminnskning de är ju bra att du går ner i vikt ändå :)
  • Maddisen80
    Pussilago skrev 2011-08-10 17:57:18 följande:
    Tack! Ja men jag har så mycket att "ta av" haha så jag är rädd att det tar stopp snart, eller fuskar alla lchf-are så ibland?
    De är många som är jättestrikta här inne men inte jag men nu har jag knappt ätit någonting
  • Maddisen80
    memba skrev 2011-08-13 21:11:48 följande:
    Hur är det med bönor ? Får man, får man inte?
    Man ska helst undvika bönor
  • Maddisen80
    memba skrev 2011-08-13 22:01:38 följande:
    Tack!

Jag läste om någon som var sockerberoende och som inte åt grönsaker så ofta ... Grönsaker måste man väl få äta? Herreguu, jag vet inte hur jag ska överleva om jag inte får äta varken frukt eller grönt ... 
    Grönsaker får du äta ,men helst inte rotfrukter eller majs eller ärtor men du har ju vitkål,zuchinni,isbergsallad,tomat,gurka,paprika,aurbegini heir corts men de är slakt bönor men man får titta på innehållet .
  • Maddisen80

Är de någon som har bra recept på flytande lchfkost ???? För jag kan inte äta vanlig mat just nu pågrund av att jag har så ont i tungan och halsen.

• Maddisen80

igår åt jag köttfärsås och kokta morötter men de är inte roligt att äta när man inte har smaklökar men jag försöker att tvinga mig.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**