• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

LokesMammi skrev 2012-08-09 14:27:45 följande:
    rysk yoghurt går. den är under 5kh

Blir ju ändå en del kh till enbart frukost då.
    Hur läggs resten av dagen upp om du enbart skall hålla dig till 5g per dag? 
  • Boost
    LokesMammi skrev 2012-08-09 15:07:39 följande:
    Svårt annars då jag inte tål ägg.
    Vet inte. Endast kött till lunch o middag.
    Hur mkt kh innehåller bacon?
    Därför jag funderar på PF, om jag klarar av det.

0 g kolhydrater i bacon :)
    När äter du middag? Även PF är ju helt enkelt en vanesak. Tyckte det var jobbigt på morgonen den första veckan, men nu är PF helt enkelt min livsstil :)
    Vi äter middag runt 17. Äter frukost/lunch vid 10-11.
  • Boost
    spökplumpen skrev 2012-08-09 16:12:14 följande:

Tja, skönhet ligger ju alltid i betraktarens öga. Jag står för att jag tycker att hon på den bilden såg anorektisk ut. Sen kan hon vara hur vältränad som helst, men den bilden var inte vacker eller hälsosam i mina ögon, med betoning på mina. Varför du sen drar paralleller till dig själv vet jag inte, men jag hoppas att du inte ser det som ett påhopp på dig?

Alla tycker vi olika och trevligt är ju det.
    Tycker dock att man ska vara försiktig med att yttra otrevliga saker, gäller både mot överviktiga och åt andra hållet.
  • Boost
    LokesMammi skrev 2012-08-09 17:36:52 följande:
    Låter bra det! =) Bacon är gott! =)
    Äter middag vid 17snåret!

Då får du ändå ett bra ätfönster mellan 9-17, täcker ju större delen av dagen :)
  • Boost

tiiitti: 56 kilo bloggen har bra recept på pannkakor/plättar.
    Det där ser ok ut, tycker dock inte om mjölken som innehåller onödigt mycket.

• Boost

Blev fem dagar på Fakir.
    Rekommenderar alla att ta en sån vecka emellanåt, kroppen blir otroligt tajt och fin :)

• Boost
    Martina 76 skrev 2012-08-11 16:01:56 följande:
    Ska köra 30 dagar hade jag tänkt - hela september. Håller på med mental förberedelse!

Det kommer att bli tufft, men jag hoppas på -5 kg under denna period. Ska träna på ordentligt också. Det är det som är så fantastiskt med LCHF - man tappar ju inte energi trots kaloriunderskott. Ska sikta på dryga 1000 kcal om dagen och noll kolhydrater. Det blir en månad med ägg och smör - huga!  

Martina 76 skrev 2012-08-11 16:15:33 följande:
    Det måste bli något av en LCHF-detox.
    Med din energi och inställning så kommer du klara 5 kg galant under den perioden Glad
    Det är de första 2-3 dagarna som man saknar grönsakerna, men även det är ju en vanesak. De smakar desto godare efteråt sen :)
    Men i övrigt har jag alltid samma energi som alltid under fakirperioden och det underbara är då hur jag känner dag för dag hur kroppen blir ännu fastare.
    Hade varit kul att se hur fettprocenten ändras, men inte haft tillgång till det.

Men ah, en underbar detox som fler borde pröva på ;)!
  • Boost
    KatrinBerg skrev 2012-08-12 09:03:56 följande:
    Sådär,ja..nu var det där kilot jag gick upp härom dan borta igen Skrattande
     Tänkte testa fakir nga dar eller mer om det känns bra. Är ägg tillåtet då? Hittar inte länken till sidan där det stod så bra om fakir Foten i munnen

Här har du allt sammanfattat gällande Fakir :):

http://dl.dropbox.com/u/54402126/Allt%20om%20Fakir.pdf
  • Boost
    spökplumpen skrev 2012-08-12 11:31:59 följande:
    När ni fakirar, hur varierar ni fettet då? Brukar ni marinera köttet eller är det att fuska? Vi kommer nog att ofrivilligt få köra fakir-light för hela familjen i 2 veckor för att testa med grabbarnas allergier.

Vill man inte köra en strikt Fakir så tycker jag gott och väl att man kan marinera köttet, för att få det lite roligare.
    Hur gamla är sönera och vad har de för allergier?  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**