**Den stora feta LCHF-tråden**
Ursäkta alla dumma nybörjarfrågor,
Nu ska jag komma i mitt livs form, börjar den 17 juni på allvar men har börjat lite smått att kolla kolhydratsinnehåll i samband med att jag jobbar (jobbar i mataffär), Fick en chock idag när jag fick veta att såna här M kulor som jag älskar innehåller 61 gram kolisar, *gulp*
Nu har jag en fråga till, Hur är det med inlagd sill och jordgubbar? Tänker på misdommarafton. Sabbar jag allt om jag äter några sillbitar och lite färsk potatis då och sedan jordgubbar med lite vispad grädde? Känner att jag inte orkar ta fighten med pappa på misdommarafton för han tycker såna här dieter är trams och att man ska käka allt för då mår kroppen bra...jo tjena visst är det därför han är överviktig, har typ 2 diabetes och hjärt ocg kärl sjukdom för att all mat är så nyttig? Knappast
Aminosyror är protein i sin renaste form så det är för att ge kroppen en skjuts i återhämtningen. Men det är främst efter styrketräning de är till nytta. Man kan också dricka det om man tycker att "vanliga" proteindrinkar blir för tjocka eller tunga att dricka, detta blir mer som... ja saft kan man säga.
Jag äter potatis till sillen på jul och midsommar. Sill utan potatis är rent ut äckligt