• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Maddisen80 skrev 2011-04-18 10:22:04 följande:
    Min ssk sa att man kan äta alla dieter fast i mindre portioner , så jag tänker äta lchf kost
    Men m lchf ska du inte äta exakta storlekar på portioner. Du ska äta dig nöjd.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Pallas skrev 2011-04-18 11:39:33 följande:
    Tack för tips, jag ska börja sätta mig in i det. Har börjat med en ny medicin som sänker ämnesomsättningen och ökar risken för diabetes typ II. Därför vill jag prova detta innan vikten börjar skena. Jag har alltid mått bäst på lågkolhydratskost, men de senaste två åren har matvanorna brakat åt helvete. Har jobbat skift och natt och haft svårt att få till rutinerna. Nu hoppas jag att jag ska kunna göra en långsiktig och långsam förändring. Tänker inte kasta mig in i det över en natt, för det håller aldrig i längden för mig.
    Du får kolla på förrförra veckans Du är vad du äter, då hade Anna Skipper en nattjobbare i programmet, kanske kan finnas en del tips! Finns nog på tv4play.se 
  • Linda1976
    Faile skrev 2011-04-19 15:38:25 följande:
    Ja, det som gör mig så trött är ju att vi ( de flesta av oss ) faktiskt äter kolhydrater. Att man skulle behöva det från mackor och pasta är ju liksom bara dumheter. Då tjatar alla om att man minsann måste äta baljväxter osv, jag vet inte ens vad en baljväxt är ( sant ) Förvånad Troligen har jag aldrig tillagat en baljväxt i hela mitt liv och uppenbarlilgen klarat mig rätt bra ändå

Sedan är naturligtvis devisen " lite av allt" bäst, för de det funkar för. Jag kan det uppenbarligen inte. Ge mig en potatis och jag tar 3 till, en macka och jag äter mackor tills jag ligger i soffan spyfärdig, 1 ostbåge och jag trycker i mig hela påsen på en kvart.
    Att folk inte ens försöker förstå gör mig heligt förbannad. Men det är som det är, har lite pms idag också vilket triggar mig rätt bra
    Men precis!!! jag kan inte äta EN rostad macka. Jag äter hela brödet..... På riktigt. 
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-04-19 16:15:23 följande:
    "Det är för du inte har nån självdisciplin" Yeah right. Samma gäller ju för an alkis, en sån kan inte dricka bara ett glas vin men till såna går man minsann inte och säger "det är ju nyttigt med ett glas vin om kvällen".....
    Eller hur! Såna människor vill man ju slita huvudet av. MINST!
  • Linda1976
    Nallebjörnis skrev 2011-04-19 16:48:11 följande:
    Vart får man tag på kokosmjöl? *nyf*
    Jag har köpt i en indisk affär här i Göteborg. Jag kan skicka dig en dl eller 2 Jag köpte typ en SÄCK
  • Linda1976

Förutom sista raden då

• Linda1976
    jeng skrev 2011-04-19 20:38:40 följande:
    HInner inte ens läsa, men "välj rätt smör" och så jämför dom produkter som inte har ett jota med smör att göra.... Om man nu ska välja rätt smör, så borde väl SMÖRET ha blivit det enda alternativet som rekommenderades?
    På Maxi finns Valio, Arla, Skånemejerier och Lindelövs (kanske det heter). Så då väljer jag Skånemejeriers eftersom jag är lokalpatriot
  • Linda1976
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-20 12:15:33 följande:
    Idag har jag levt på godis.. *ställer mig i smakvrån*. Känner av hetsätningen också.. Helvetes jävla depp! Visst har jag haft deppiga stunder förr, men inte så det hållt i sig såhär länge.. Usch, nya tag imorgon, eller i eftermiddag, eller nått..
    Vi kan bilda stödföreningen. Jag vadar omkring i påskgodis här hemma och vet inte vad jag ska ta mig till... Dottern ska till sin pappa lö förmiddag, då skickar jag med henne allt, så kan de moffa, han är smal och kan äta vad som helst i vilka mängder som helst - tur dottern ärvt hans gener....
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**