Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vad mycket intressant läsning det finns!!!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-05 11:02:19 följande:
    Ja, det skulle passa mig oxå att äta lite nötter och ost på dagen Och käka mörk choklad och smarrig middag på kvällen
    Man är ju så jävla hjärntvättat av att man ska äta 5 mål mat om dagen, att det är viktigt att äta frukost, att man ska äta hela tiden för att hålla förbränningen igång, att kl 07 är det frukost, kl12 är det lunch, kl17 är det middag. Blir så jäkla trött på hela upplägget ibland och att det är så hårt inrutat!!!!

Genom att inte äta lunch på jobbet kan man motionera lite varje lunch istället. Ta en promenad, åka och träna etc. Och så tar man ett par ost- och skinkrullar när man kommer in på kontoret istället.

Jag som ändå tenderar att svulla på kvällen - och det är egentligen hela orsaken till att jag inte tappar i vikt - kan unna mig att svulla. Upplägger låter ju helt kanon och skulle passa mig perfekt.

Efter påsken ska jag prova!!!  
  • Martina 76

Kanska hard core egentligen att äta en gång om dagen! Provocerande för alla carb-miffon! Jag gillar att provocera!

• Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-05 11:30:00 följande:
    Hmm, hur tror ni detta hänger ihop?

Krydda: salt, SOCKER, paprika, gurkmeja, lök, MAJSMJÖL, vitlök.

Näringsinnehåll:
    KCAL: 0
    Fett: 0
    Kh: 0
    Protein: 0
    Någon som behöver ta en lektion i matematik och näringslära?!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-05 11:25:45 följande:
    Skruttefia,
    Roligt att du också tycker det är intressant 

När man väl får fart på de sista 5, verkar det stanna på de sista 2! För där har jag befunnit mig nu i 2-3 veckor.

Martina76,
    Hur många kg har du kvar?       
    Hmmmmmmm...jag har inte kommit en micrometer närmare målet. Men å andra sidan har jag heller inte lagt på mig trots alla "synder" med grillkvällar, helg i Paris etc. Mao har jag sisådär 4-6 kg kvar. Suck!

Men nu jäklar!!! (Har du hört den förut?! )
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-05 18:58:25 följande:
    Kan man äta för mycket fett o var går i så fall gränsen (i gram)?
    Martina, bloggaren alltså, uppskattar att man kan äta ca 300 kcal extra per dygn om man inte äter kolisar. Mao kan man inte obegränsat med energi utan att gå upp i vikt. Var gränsen går i gram lär vara väldigt olika från person till person.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-05 20:33:40 följande:
    Hade tänkt dricka ett glas vin på lördag, men ångrade mig när jag hörde vad Anna Skipper sa. Hon sa precis det jag också har hört tidigare, nämligen att alkohol stannar upp förbränningen och att det tar en vecka innan det kommer igång igen, oavsett hur mycket man dricker. Så jag skippar vinet och smakar på budapestrullen i stället.
    Fast det där låter ju jättekonstigt. Då skulle man ha konstant försämrad förbränning av ett glas vin i veckan. Nej, det tror inte jag på. När alkoholen är förbränd så är det ju förbränd. 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-05 20:33:40 följande:
    Hade tänkt dricka ett glas vin på lördag, men ångrade mig när jag hörde vad Anna Skipper sa. Hon sa precis det jag också har hört tidigare, nämligen att alkohol stannar upp förbränningen och att det tar en vecka innan det kommer igång igen, oavsett hur mycket man dricker. Så jag skippar vinet och smakar på budapestrullen i stället.
    http://lchfklubben.se/healthandscience/frosseri-lchf
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-05 21:09:18 följande:
    Hon skriver ju inget om hur lång tid det tar innan förbränningen kommer igång igen efter att man druckit alkohol.
    Nej, men hon skriver att det är ok att frossa i rödvin och skulle man få konstant sämre förbränning så skulle hon ju inte skriva så.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**