Videli skrev 2011-09-09 12:35:35 följande:
Men det är media som hasar upp all den uppmärksamheten mot LCHF. Dom har hittat en syndabock stakars vår allas Annika. Blir bara så ledsen när jag läser det som skrivs.
Men fort LCHF är på tapeten så ska hon få stå till svars för allt och alla...
ja, sen har väl Annika haft tendensen att tala lite för snabbt innan hon tänker kanske. Jag upplever henne inte heller så väl förberedd till tex debatter eller intervjuer som tex Eenfeldt.
Fast kanske är orättvis nu, har inte direkt följt henne så jag vet inte mycket om henne egentligen.
Allrona skrev 2011-09-09 12:35:54 följande:
Jag tycker ofta man får höra att LCHF:are blir så fanatiska. Det är nog för att man så gärna försvarar LCHF som folk upplever det så. Men anledningen till att man försvarar sin kost är ju för att man tror på den och att man mår bra av den och gärna vill att andra ska förstå hur bra det är

Ja, i en annan tråd här nu blev jag ( indirekt ) kallad både sektmedlem och fanatisk innan jag ens hunnit skriva nåt, endast med underlag att jag äter lchf.
Jag har ätit bla shakediet i flera omgångar utan att någon ens höjt på ögonbrynen. Min kompis äter viktväktarmat och serverar sin familj samma utan att någon säger någonting. Men herregud om jag ens ger mina ungar en smörklick, då har jag minsann prackat på dem min "extrema" kost
Lustigt det där, men något man nog får acceptera. Å andra sidan har ju lchf blivit väldigt stort på väldigt kort tid, så det kommer nog ändras så småningom.
BeccaStina skrev 2011-09-09 12:37:01 följande:
samma här och jag förstår inte vad det är alla tycker är så konstigt, min mamma e skeptisk till LCHF för min pappa har högt kolestrol så det fungerar inte att äta så säger hon så i stället äter dom efter mike moreno. som tydligen är samma sak fast ändå inte, jag tror det är så här: du får äta frukt innan kl 14, äta lite eller inga kolhydrater och stärkelser och inget extra fett.. min första reaktion är.. nehee och vad ska kroppen få sitt bränsle från då??
Ja, eller hur. Andra skär ner på typ all mat och nästan svälter sig, men det är vi som är konstiga
Aja, ikväll ska jag iaf njuta gott av min ostgratinerade svampfyllda biff med ett glas rött till!