• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ellaria skrev 2012-08-24 13:20:35 följande:
    Känns konstigt att ni pratar om middag, jag har totalt glömt att äta frukost. Varit vaken i ett par timmar men inte blivit hungrig. Är kanske lite exalterad för idag fick jag jobb! Har varit arbetslös i en mindre evighet så det känns bra.

Grattis till jobbet!!

Haha håller med. Förr kretsade så mycket runt mat hela tiden. Nu är jag inte ens sugen på mat, äter bara nåt snabbt för att få det överstökat :)
  • Boost

Tack, det var intressant information!
    Känns som det finns så lite info om detta, så man får hela tiden experimentera sig fram :) 

• Boost
    Såphia skrev 2012-08-26 08:56:34 följande:
    Lovesmammi: vilken resultat!! Själv har jag gått ner fyra kg på tre veckor. Lite skillnad. :) Har försvunnit flera centimetrar överallt dock och jag mår kanon.

Igår hade vi gäster och jag bjöd på grillat och lchf dessert. Två olika pannacotta. Choklad och lime. De blev såååå goda!! Gästerna som åt normal mat annars, lovordade desserten. Den enda som lämnade lite var jag. Blev lite mycket av det goda.

Tar gärna emot recept på dem :)
  • Boost
    Såphia skrev 2012-08-26 09:52:02 följande:
    56kilo.alltforforaldrar.se/pannacotta-i-fyra-.../

Jag gjorde grundrecept x 2. En smaksatt med choklad och en med lime. Sen gjorde jag limebärmixen som jag hade ovanpå limepannacottan. Använde bara suckrin, ingen stevia. Är inte så förtjust i det.

Kollade urinen idag med. Fortfarande näst högsta ketosvärdet.

TACK!!
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-27 07:58:00 följande:
    Kött osv bara känns ju trist får väl ge ett försök med äggen ändå.

Går det att minska äggmängden på något sätt? Hur många åt du per måltid förra vändan?
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-27 13:43:51 följande:
    Boost: åt äggröra på 2-3 ägg, olika beroende på om jag hade nått till. Så 6-9 ägg om dagen. Blir ju mycket. Men kan nog dra mer på äggen och öka köttet lite.

Ok. Ja då borde du kunna dra ner några stycken och istället öka på köttet och göra nåt kryddsmör till.
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-08-29 08:15:13 följande:
    Märks att man har mens, upp ett kilo sen igår trotts fakir. Hoppas det försvinner snabbt igen.

Står du kvar under 90 som du lyckades med förra omgången av fakir?
  • Boost

Gjort äggmjölk för första gången nu. Var det nån som sa att det inte var gott :)?
    Gjorde med kanel som smaksättning, smakade som risgrynsgröt, mumma med andra ord Glad
    Blir spännande att se hur länge jag står mig på detta.

2 dl kokande vatten
    25 g smör
    1 ägg
    kanel

Mixa ihop!         

• Boost

4 timmar sen jag drack äggmjölken (vilket osmakligt namn på den btw), fortfarande proppmätt. Underbart!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**