• stolla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag har jag provat mina jeans som jag inte kunde ha alls den 1 januari. Men nu efter 12 veckor sitter dom som en smäck. Kort är tagna så jag kan jämföra och jag är riktigt nöjd. Men lyckan blev kortvarig eftersom det var dags att ta kort i bikini sen. Ingen rolig syn alls.... Men nu är det bara att köra hårt. 12 veckor kvar till midsommar och målet är att det ska kännas okej att visa mig i bikini!

• stolla

Kul att det är så många som hänger på min utmaning i bikini/underkläder!!

Jag kommer inte lägga ut några bilder, det är enbart för min egen skull. Jo jag visade min man och han tycker att det var en superbra idé eftersom det inte syns så mycket på vågen längre.

Nån som även är sugen på att peppa varandra att börja jogga? Det ska jag göra bara snön försvinner!

• stolla

Måndag och vägning och jag har nått ytterligare ett delmål! Nu ligger jag under 22 i BMI!!

Nu är det bara 3 kg kvar till målvikt och den här veckan ska jag lägga till löpning i min träning så innan midsommar har jag nog nått mitt mål.

• stolla
    jeng skrev 2011-04-11 10:34:23 följande:
    Grattis! Fantastiskt skönt ju!!
    Tur att det finns andra att glädjas med när man själv kämpar i konstant motvind!  
    Tack!

Hoppas det lossnar för dig snart oxå :)
  • stolla

Jag vill gärna fortsätta pladdra (och framförallt läsa, eftersom jag inte hinner med i ert tempo) i tråden men hoppar gärna fb-gruppen om det är okej?

• stolla
    jeng skrev 2011-04-12 16:43:40 följande:
    Jag funderade över om det var nån kändis (alltså från lchf-trådarna) som var TS.

Jag tyckte väl inte att det var så mycket fel med maten, våra ungar äter också blodpudding och makaroner med korv osv, men visst dom har ju heller inga viktproblem och om dom hade det så skulle jag satsa på bättre mat! Tyvärr hade det ju varit svårt att satsa på LCHF-mat, eftersom ungarna proppas fulla med kolhydrater på dagis! Jag tror alltså bara att dom skulle gå upp ännu mer i vikt av det!

Men däremot förvånades jag över mängderna. Att en 2åring kan få i sig 3 frukter på en sittning. 
    Men fyra grillkorvar? Det kan knappt min man få i sig. Och 5 (!) dl välling flera gånger om dagen. Dessutom både lunch, ett lagat mål till och sen middag??
    Linda1976 skrev 2011-04-12 17:08:12 följande:
    Tycker den där tråden känns som en trolltråd...
    Tror jag med!
  • stolla
    Annanym skrev 2011-04-13 08:37:15 följande:
    Jag kommer inte att gå med i FB-gruppen, men känner viss oro för att den här tråden ska dö ut nu...
    Jag kommer inte heller gå med så jag blir kvar här i alla fall!
  • stolla

Har tagit upp kycklingfile som vi ska äta till middag. Nån som har tips på vad man kan laga? Är less på mina vanliga recept... Helst med inte alltför många och konstiga ingredienser för jag orkar inte fara nån annanstans än på min närlivs för att handla Skrattande

• stolla
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 09:36:14 följande:
    har du provat krämig kyckling i ugn?
    Nope, vad är det då?
  • stolla
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 09:52:31 följande:
    kan sätta ut receptet i recepttråden om du vill;) jag älskar det!!
     Gör gärna det Solig
  • stolla

Har ni sett "Du är vad du äter"? Har Anna Skipper varit så lchf-aktig förut? Jag har alltid tyckt att hon varit så extrem och hysterisk, men nu tycker jag att hon är bra :)

• stolla

Har hängt här tidigare och tappade 10 kg i fjol våras med lchf. Efter en katastrofal sommar och en personlig kris så gick jag upp allt igen. Men nu är jag tillbaka, starkare än nånsin och är redo att tänka på mig själv och min hälsa igen!

• stolla
    rednose skrev 2012-01-03 23:03:07 följande:
    Jag tycker det ser jättebra ut fialisa80!
    Kör på! Jag mådde pyton i början så var beredd på det och även trött innan jag ställt om mig.

Nån som är en fena på egen bea?
    Jävligt less på Eriks nu och dessutom smakar den ju knappt nåt. Örk.
    Jag har recept men det skär sig hela tiden och jag börjar ana att jag kan behöva en bra sås kastrull.

Gör egen! mkt godare och renare och bättre.
    Använder detta recept
    http://www.recept.nu/1.17526/per_morberg/huvudratter/kott/hangmorad_biff_med_bearnaise

Använd en eldfastporslinsskål som är större än kastrullen. Var noga med att låta äggulorna stå framme och bli rumstempererade, smält smöret i god tid så det blir samma temp och ta bort skålen från vattenbadet innan du vispar i smöret. När du fått in smöret, häll över i en ny skål så det inte blir för varmt.

• stolla
    Hoppet 3 skrev 2012-01-04 09:41:34 följande:
    Har funderat lite på vikten.
    En del äter Lchf för att må bättre i de stora hela men en del vill dessutom gå ner i vikt.
    Undrar om ni vill dela med er av lite info?
    Är nyfike på vad för vikt till förlorad kg vi pratar om.
    Hur många av er har gått ner mellan 5-25 kg Längd förhållandevis till vikten.
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🠌¸ðŸŒ¸ðŸŒ¸
    Jag 175 cm
    Vikt 75 kg
    Mår mycket bättre med LCHF
    Blivit av med IBS magen
    Inga gaser
    Mätt länge
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🠌¸ðŸŒ¸ðŸŒ¸

Jag är 175 cm och väger 75 kg. Exakt lika som när jag tog tag i vikten förra gången för ett drygt år sen. Då¨gick jag ner 10 kg på 8 månader med lchf, intervallträning och styrketräning och mådde toppen. Sen kom en sommar med massa synder och en höst som var jobbig privat vilket gjorde att jag på nyårsafton vägde 75 kg igen. Men jag är övertygad om att det kommer gå igen och den här gången är det INTE okej att gå upp så mycket igen...

• stolla
    Hoppet 3 skrev 2012-01-04 14:56:55 följande:
    Ska vi följas åt?
    Fast jag menar inte att tävla utan att ge varandra tips om vad som funkar.
    De som funkar för dig/ mig kanske funkar för båda eller inte. hahaha
    Nå väl vi kämpar på åt samma håll i allafall Oskyldig

Låter toppen, behöver all pepp jag kan få!
  • stolla
    josefiina skrev 2012-01-04 19:45:36 följande:
    Jag kombinerar styrketräning 2dgr/vecka med lchf och tycker det funkar super! Ingen annan?  Blir dubbel dos hälsa för mig. Förutom alla de positiva effekter lchf för med sig får jag en stärkt rygg (fokuserar på rygg och armar) och med det får jag en snyggare hållning. Ingen pösmunk längre :P

Sen får jag även bättre förbränning ju mer muskler jag får.

Nackdelen är att vågen inte rasar för mig men jag arbetar med måttbandet.

Fjol när jag gick ner 10 kg med lchf så styrketränade jag två-tre ggr i veckan. Det är toppen för kroppen och ökar förbränningen. Nu har jag börjat jobba igen så det kommer bli svårt att hinna med. Har återupptagit skidåkningen igen och satsar på att hinna köra tre gången i veckan. Ett längre pass och två kortare var tanken. Sen blir det plankor hemma varje dag.

Ett tips är att ta på sig ett par jeans som ni vill komma i igen, sen fota. Jag vet att det ser förskräckligt ut, men det är så otroligt peppande när man tar ett nytt foto efter tre månader och verkligen ser resultat!!  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**