ThePointOfItAll skrev 2011-03-14 11:47:07 följande:
Beklagade mig just för maken om folk som inte läst på om lchf och ändå har åsikter om hur negativt det är, eller som inte läst på, testat och gjort fel och sen fått dåliga resultat och sen klagar på att det är sååå fel och farligt.
Har en kompis som tydligen testat två gånger, en gång gallproblem nu är hon allergisk mot ägg och kan alltså inte fortsätta. I en vild disskution förra veckan menade hon att människan alltid vetat att fett är farligt och uteslutit det ur kosten, "det vet ju alla"...
Då gav jag upp, fettet är ju det som folk alltid tagit vara på. Även maken som är afrikan har berättat om sitt hemland hur landsbyggdens befolkning är mycket starkare än dem i stan, och att fettet ses som det viktigaste på köttet.
Det verkar vara en gammal universell kunskap som glöms bort, men förhoppningsvis kommer den tillbaka nu med lchf!
Gallproblem....personen läste visst inte på? :P
Klart man får gallproblem när man levt på en fettsnål kost och byggt upp stenar i gången och sen äter man helt plötsligt fett så gångarna sköljs rena. Gör ju fruktansvärt ont när dom ska ut. Jag fick nästan åka in på sjukhus. Bara det borde ju visa att fettsnål kost inte är bra. Vet inte hur många som springer runt med gallsten utan att veta om det.
Allergisk mot ägg? Ägg kan man skippa isf :P
Nje, frågan är om man orkar slösa tid på såna människor. Som äter, gör fel och sen slutar och säger hur fel och dålig kosten är. Sen klagar folk på oss att vi alltid säger att personen förmodligen gör fel om det inte blir nån viktnegång, varför? Jo, kanske för att 90% av dom gör fel, vilket man ser när man får se deras matsedlar :P