• Bebben84

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ja men för sex år sedan :). Har efter graviditeten haft väldigt platt mage så jag vet att det går. Men det är satans svårt :/

• Bebben84
    rednose skrev 2011-12-14 21:57:48 följande:
    Situps ger inte muskler som håller i magen dock.
    Du vill träna statiskt som plankan för att träna upp den muskulära korsetten som gör att magen ser tightare ut.
    Sen kan du komplettera med situps men i så fall gör du dem på pilatesboll för att få bättre effekt.
    Vanliga situps kan du sluta med bums.

Stå i plankan och öka successivt allteftersom du känner styrka bygga upp. Efter ett par veckor kan du räkna med att ha byggt upp riktigt bra styrka.
    Satsa på att börja med kanske 30 SEK och repetera 3 ggr med kanske en minut emellan i vila.
    Jag kör 3x 3 min men då har jag tränat länge och tom min PT är impad. Haha! Snyggare mage nu än innan barn dock! :)
    Det finns sjukt bra övningar för magen som är tokeffektiva. Kolla om du kan hitta skidlandslagets magprogram och kör en lightversion på det. Galet bra övningar!
    Haha fan då, jag som trodde att jag var sååå duktig som gjorde situps varje kväll Glad får byta det mot plankan då istället.
  • Bebben84

-3kg idag på vågen. Väldigt överraskande för jag trodde att jag hade gått UPP och inte ner. Känner mig fetare än för en vecka sedan... Märkligt

• Bebben84

Jag läste på Aftonbladet. Det enda jag kan utgå ifrån är att tex min kroniska huvudvärk är borta, jag är mycket mer allert på jobbet, vilket min chef även påtalat och gett mig HÖGRE position på företaget pga det. Jag mår bättre än jag någonsin gjort. Det är det enda jag tänker utgå ifrån. Cancer kan man ju få av bara andas nuförtiden. Orkar man ens lyssna? Jag lyssnar bara på mig själv

• Bebben84

Jag har under julhelgen ätit allt jag velat ( kolhydrater och socker. Alldeles för mycket socker) och jisses vad dåligt jag mått! Min huvudvärk kom tillbaka på en gång! Kanske värt ju denna helg men nu går jag tillbaka till lchf! :)

• Bebben84

Jag kommer återgå redan imorgon. Fy bubblan för att må såhär. Fast gott var det :). Men det goda har också sitt slut och nu ska beach 2012 hamna i sikte igen. Men framför allt, mitt välmående.

• Bebben84

Har gått upp allt jag lyckats gått ner MEN motivationen och beslutsamheten är på topp så jag hoppas att jag jag kommer gå mer igen

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**