• FasterK

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sigrid skrev 2011-09-22 07:31:11 följande:
    Nu är jag absolut ingen expert, men jag tror inte på idén att tvinga i sig mat. Försök istället hitta glädjen i maten och ät bara när du är sugen. Tror att "tvånget" kan göra att det bara blir svårare.
    Hoppas att det löser sig! 
    Tack för ditt svar. Hoppas det vänder, det här med aptiten. Jag vill ju inte att kroppen ska komma i svältläge, genom för lite mat, och försvara vartenda gram fett.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Har fortfarande problem med aptiten. Fick tvinga i mig mat idag också. Vad göra?

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Snart 10 veckor avklarade med LCHF. Det går långsamt, men jag tror att ca 0,5 kilo i veckan är en bra takt på viktnedgången. Jag fick inget "ras" (konstaterade jag en smula avundsjukt ) i början, utan det har varit det där halvkilot ca i veckan. Har bestämt att ge det 8 månader för att sedan utvärdera om jag ska fortsätta den lite striktare linjen eller föra in lite mer kolhydrater och träna mera.

Är ca 4,5 kg lättare. Byst -3,5, midja - 4, stuss -4, lår -4,5, vad -1,5, överarm -1. Det har alltså hänt en del när jag mäter. Det känns runt magen som om jag gått ner mer faktiskt. Tycker jag märker av den där "omformande" effekten en del pratar om.

Jag ligger i kalorier på ca 1400-1500 om dagen. Får inte i mig mer mat och undrar ibland om jag äter för lite. Ligger nu på ca 4,58% (17,25) kolhydrater per dag.

Hur går det för er andra?

• FasterK
    Isola80 skrev 2011-10-05 14:13:00 följande:
    Skrev in mig i vikttåden. Alla har med massa delmål så jag skrev in två ocskå. Men vad innebär det egentligen?
    Var är vikttråden?
  • FasterK

Ibland, bara sådär, brukar jag göra en klämkoll på utsidan av mina lår. Udda kanske, men sådan är jag. Jag har lite gropig hud där som visserligen bara syns om jag klämmer ihop huden, men ändå... Upptäckte att huden faktiskt blivit bättre. Groparna ser mindre ut. Härligt!

Blev tvungen att googla för att se om det kunde ligga något i att lchf kan minska celluliter hos vissa. ...och ta mig tusan, så var det. Tack lchf!

• FasterK

Har fortfarande problem med aptiten och äter nu i genomsnitt 1400 kalorier om dagen istället för tidigare 1500-1600 kalorier. Får inte i mig mer mat och känner mig inte hungrig. Ibland får jag tvinga i mig och det växer i munnen.  ...kan ju inte vara bra det här. Får jag i mig för lite mat kommer väl kroppen protestera och hålla kvar fettet. Tänker jag fel? Är det kvaliten på kalorierna som är det viktiga?

Gjorde lchf ischoklad härom veckan och det får jag faktiskt i mig utan problem.

Har kört i snart 10 veckor och har stadigt gått ner 0,5 kg i veckan.

• FasterK

Tack för era svar!

Jo, jag rör inte mycket på mig och jag märker ju att aptiten blir bättre om jag tagit en långpromenad. Ja, då kanske jag inte ska noja för mycket då, för jag mår oftast bra.

• FasterK

5 kg väck på 11 veckor. -5,5 cm i midjan. Det tuffar på med det där ca halvkilot i veckan. Planen är att i början av april ha blivit av med ca 15 kg till. Förmodligen kommer det ta lite längre tid, för de berömda platåerna lär jag väl knappast slippa.

Beklagar sorgen, ni som förlorat nära och kära.

• FasterK

Jag kan ibland känna av huvudvärk, men jag har aldrig varit sockerberoende. För min del beror huvudvärken troligen på vätskebrist och att jag inte ätit tillräckligt. Jag åt inte så mycket spannmålsprodukter (knappt något bröd alls) eller sött innan jag började, så jag har funderat på om det är en av orsakerna till att min viktnedgång är ganska långsam.

• FasterK

12 veckor och - 5,5 kg. Tjohoo! Långsamt, men ändå ner... Om sju veckor räknar jag jag med att vara nere på normalvikts-BMI. ...sedan är det ca 10 kg kvar att gå ner. BMI 22 - here I come!

Träffade mina föräldrar nu i helgen som jag inte sett på ett tag och de sa ett det syntes mycket. särskilt runt midjan. Det blev mycket snack om lchf vid middagsbordet, då mamma också behöver gå ner en hel del.

Hon saknar gallblåsa och lider av CBS. Vad jag läst mig till går det bra att lchf:a utan gallblåsa och dessutom kan tillståndet, CBS, lindras. Tänk om man kan få henne att börja. Önskar henne verkligen att må bättre.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**