• Hanniz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jippie! -2,8 kg efter första veckan! Känns skönt! 1,5 kg kvar av denna graviditetens 12, sen fortsätter jag neråt tills jag känner mig nöjd.

God morgon!

• Hanniz

Tjohoo jag har hittat rättika! :) någon som har ett gott recept att tipsa om?

• Hanniz

Köpte Kvällspostens LCHF-bilaga idag, massa julgrejer verkar det som! Den ska jag plöja igenom ikväll när barnen somnat!

Idag har jag bakat kladdkaka och ikväll provar jag rättika-gratäng. Vi ska ha gäster på lördag så om detta blir bra så har jag delar av menyn färdig. :)

Vecka 2 nu, lite utmaning. Jag och maken kör LCHF ihop men han åkte till Polen idag och kommer hem på fredag så nu får jag försöka att hålla emot eventuellt sötsug själv.

• Hanniz

Jag kör kokosfett i mitt te och efter att jsg rört om lite så tänker jag inte på fettet direkt

• Hanniz

Jo, läppglans blir det. För mig mättar det väldigt bra och det gillar jsg :)

• Hanniz

Jag testar att göra bounty nu, ska visa mina gäster att man visst kan äta något "sött och gott" när man äter LCHF.

Jag började fundera lite på det här med kokosmjölk... Jag vet att 5/100 är att sträva efter, min mjöl ligger på 1,8/100. Är den bra eller finns det med ännu lägre mängs kolhydrater?

• Hanniz

Smultron, jag är också hemma med små barn - en 3,5-åring, en 1,5-åring och en 5-veckors bebis så jsg förstår din tanke med snabb frukost.

Jag äter gärna rysk yoghurt men några bär och nötter. Just nu klarar jsg av det rent kolhydratsmässigt så det gillar jsg.

Ost/bacon-muffins smakar precis som en liten omelett och de är superbra att ha färdiga i kylen! Lätta att göra och mättar bra.

En kopp te med kokosfett står jsg mig bra på.

Hemgjorda fröknäcken med pålägg blir också snabbt och gott

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**